torsdag 24 juli 2008

Back.

Åkte i helgen till Töreboda igen. Blev dock inte så mycket sol den gången heller men lite mera uppehåll iaf. Jessika+Benny och Madde kom också dit. Det blev grillning och party på fredagen. Självklart blev det jag som ville gå och sova första fastän klockan var 2 på natten. Jag har nog blivit en partykruka haha orkar inte längre sitta uppe hur setn som helst. Grabbarna var uppe till 6 på morgonen. Lördagsmorgonen tillbringade jag med Milton och Madde ute i sandlådan. Dom enda vakna och pigga människorna i huset. När Töreboda Calle kom över vid halv 11 snåret med hojen vaknade iaf Ubbe, Robin och Jessika. Dom fick se på när jag drivade iväg som en blixt bakom Calle på hojen. En mycket uppfriskande åkttur. Lite läbbigt i kurvorna med man vande sig snabbt.
Det blev titta på båtar i Hajstorpsslussen senare på eftermiddagen och grillning igen på kvällen. Jag och Madde satt i partytältet och spelade skippo några vändor medans Robin, Jessika och Benny basta och drack öl.
Söndagen regnade, regnade och regnade nästan hela vägen hem till Tullinge. Jobbigt och köra när det bara öser ner. Läskigt om man skulle få vattenplaning.

Måndagen och tisdagen har jag tillbringat med Annelie och Cornelia. Barnen och har badat i Cornelias lilla pool, gungat lekt med sina sångnallar m.m. Vi mammor har druckit kaffe, matat barn, pratat m.m. Det blev tacos i måndags som Jessika köpt och grillad kyckling + potatissallad i tisdags som Madde köpt.

Igår blev det lite lek hos Abbe. Milton och Abbe sprang nakna i hettan medans jag försökte pressa. Men usch det var för varmt på syrrans altan. Ville bara hoppa i en svalkande pool eller nått så jag satte mig i skuggan resten av tiden. Efter potatisbullarna åkte jag och Milton hem och sov middag. Åååå så skönt. Vid halv 4 tiden kom Jessika och passade Milton och jag drog till jobbet. Jobbar kväll idag me.
Idag har det faktiskt blivit lite städning och det var inte igår säger jag bara. Har inte haft orken eller lusten till det. Men nu ser det hyffsat bra ut igen må jag säga.

Snart blir det lunch för Milton och en kaffe för mig.

I helgen blir det fullt ös. Imorgon träffa Emma efter jobbet. Lördag hem till Annelie och Micke på sol, bad, grillning och övernattning. Söndagen drar hela gänget till Skansen och tittar lite på alla djuren.

PUSS!

1 kommentar:

Bubblan! sa...

hej maddis ska vi leka snart