måndag 27 april 2009

Fartig helg.

Nu har det verkligen varit fullt ös medvetslös!!
Fredagen kom och det var Miltons tre-års-dag. Eftersom han vaknade innan oss sega föräldrar och hade redan satt sig i soffan för att titta på bolibompa fick han frukost i soffan, lite sång och paket. Helt lyrisk blev han när han fick sin efterlängtade "blinkbil". Pappa åkte till jobbet och jag skjutsade plutten till dagis. Hem och städade, åkte och handlade mat, vin och discolampa. Hämtade plutten och hem för dusch och börja fixa inför kalaset för släkten.
Alla kom tillslut efter långa bilköer.
Tacos. kaffe, tårta, bullar, kakor och vin bjöds det på. Milton fick super fina presenter. Tack alla så himla mycket för allt bra han fick. Han är verkligen glad vill jag lova.



Lördag:
Upp och städa undan från fredagen. På med finkläderna och fram med kakfatet igen. Kl 13 kom alla barn på barnkalaset. 2 timmars kaksmul, lek och fiskdamm. Tack alla vänner för jätte bra presenter till Milton!!!
Farmor & farfar hämtade upp Milton vid 15 tiden sen blev det lite halvt vila innan jag började städa undan allt från kalaset. Därefter blev det på med partyklänningen och i med en pizza i magen och sedan bara invänta alla som skulle komma på inflyttningsfesten.
Kl 03 åkte den sista hem dvs bästis (som vanligt). Lite munter var hon när alla åkt hem och hon var ensam kvar med mig och Robin
- Varför är det Alltid jag som är kvar sist??? Jag fattar inte, varför?? sa bästis.


Jag somnade tydligen på soffan men vaknade upp i sängen. Mådde kors i taket ovanligt bra. Ingen huvudverk eller illamående. Städade upp skiten efter festen och strax därefter kom plutten hem igen. Blev en seg och lugn kväll igår.


Idag kom jag, bästis, Sandra och Emma oss in till stora staden för shopping. Jag skrev även på nytt kontrakt på jobbet. Börjar nästa vecka på det schemat. Nu över valborg drar vi ner till Töreboda. Hittade lite smått och gått på diverse affärer. Nu sitter jag i soffan och är dötrött. Blir en segkväll till idag känner jag. Puss

Inga kommentarer: