torsdag 9 juli 2009

Regndag.

Rätt så skönt med en regndag från morgon till kväll. Rör mig inte i ryggen. Så skönt att bara få vara ibland. Men ändå så självklart längtar jag så otroligt mycket till Turkiet som vi åker till 25:e juli. Endast 16 dagar kvar nu. Precis när man kliver av planer och får den där hettan kastad rakt i ansiktet är den bästa känslan som finns. Lukten av ett annat klimat, lukten av att en härlig semestervecka väntar några mil bort från flygplatsen. Är beroende av utomlandsvärmen. Måste verkligen åka så ofta som möjligt annars blir jag tokig.

Idag har Milton kvällshumör pendlat som en berg&dalbana. Ena stunden har han skrikit som en gris, kastat bilar och sparkat i väggen, andra stunden har han skrattat och sagt "jag är glad nu mamma, titta vad glad jag är" och så springer han omkring och skrattar. Blir ganska så matt av en sådan kväll. Nu äntligen ligger han i sängen med Robin och sover. Jag ska också ta och knoppa in snart men funderar på om jag kanske ska ta mig en nattmacka först. Känner lite kurr i magen. Hatar att somna om jag är hungrig, det går bara INTE.

Idag har jag haft längtan till julen. Kanske för att för första året nu ska vi ha julgran. Har inte haft plats med det förrut men nu så.... längtar till att få sitta med Milton och julpyssla, göra roliga smällkarameller och baka massor av pepparkakor. Julen är det ända jag gillar med vintern. Avskyr kyla och att behöva dra på sig massor av kläder bara för att inte frysa när man går ut. Så sommaren kan gärna få vara läääääänge.
Godnatt.

Inga kommentarer: