tisdag 4 augusti 2009

Tillbaka.

Kom hem i söndagsmorse från Turkiet. Herregud så varmt vi har haft det då. Lite väl varmt kanske. Ca 38 grader i SKUGGAN, haja den va. Dagarna gick väl an då man låg vid poolen under parasollet men kvällarna var jobbigare då det kändes som att det var lika varmt som på dagen bara de att det var mörkt. Kunde knappt ha t-shirt utan det var linne som gällde.
Självklart har vi haft en härlig semestervecka tillsammans. Verkligen en violsemester. Mycket sömn och god mat.

Nu är man tillbaka till vardagen igen. Jobbade igår till 8 sen åkte jag hem till syster och sov. Hon hade varit barnvakt åt Milton hela dagen så Abbe och han kunde få leka av sig nu när dem saknat varandra så mycket.
Idag har dagen Inte varit något vidare för min del. Började dagen med sprängande huvudverk. Alvedonen hjälpte aldrig. Lyssnat på Milton som skrek i ca 1½ timma efter nappen. Trots huvudverken lyckades jag ha enormt bra tålamod så jag gav Inte med mig och japp tillsut blev han lugn.
Vi packade ihop oss och åkte till Flottsbro för att bada med barnen. När vi precis lagt ut handdukarna blev himlen täckt att stooora moln men det gjorde inte mig något alls för huvudverken blev bara jobbigare och jobbigare. Vid 5 tog jag Milton och packningen och åkte hem. La mig direkt på sängen och Milton gick snällt in på rummet och började leka. Huvudverken släppte då äntligen och jag somnade till. När jag vaknade till liv åkte vi familjen till Maxi för mathandling.
Yes, nu mår jag bra och kylen/frysen/skafferiet är fullt av mat.
Är ledig imorn med. Gud så skönt. Behöver en till vilodag nu efter denna hemska onda dag. Ska nog träffa bästis men mer än så vet jag ej.
Bilder från Turkiet kommer en annan dag. Orkar bara inte nu.
Puss hej.

Inga kommentarer: