söndag 18 april 2010

Full vecka.

Helgens nätter har varit fantastiska. Barnen har sovit länge på morgonen och sånt gillar jag. Dock hade jag ganska ont i ena bröstet inatt och var rädd för att ha dragit på mig ännu en mjölkstockning. Ömmar lite fortfarande men inte så farligt. Får hoppas på att det inte blir värre.

På eftermiddagen tog vi med våra deklarationer hem till pappa så han kunde hjälpa oss med redovisningen. Ja Robin fick sitta med och lyssna. Jag tog hand om kidsen. Får bli Robins jobb varje år att sköta detta haha. Är så grymt ointresserad av det så allt går in och snabbt ut igen som pappa försöker förklara för mig. Tur man har en sån duktig och snäll pappa. Vi hann också med en fika innan vi begav oss hem till Emma, Dinko och Nellie på grillning. Första grillningen för i år. Härligt att känna den lukten igen. Doftar sommar!
Blev massa god mat och trevligt sällskap. Vad mer kan man önska sig?!

Har suttit en stund nu och kollat på nya recept på roliga grejer man kan baka till Miltons alla kalas. Ååå finns så himla mycket gott som man vill testa på men jag får försöka begränsa mig en aning. Vet ju att det ändå sen är hela frysen kvar av gosaker även fast man bjudit 100 pers. Går aldrig åt helt. Har redan gjort kärleksmums sen lutar det nog mot vaniljbullar, chokladmuffins och någon hård kaka också. Självklart Brittatårtan också. Hade tänkt att skoja till muffinsarna lite också denna gång så ser det lite festligare ut. Får se vad det ploppar upp för idéer när jag väl står där vid bakbordet.

Hittade mig en kalender när jag letade efter ett papper i en låda här om dagen så nu får jag ta och skriva in allt jag ska hinna med och göra så det inte glöms bort något. Hoppas lillan sover mycket nu när jag har tänkt att baka på dagarna annars får jag stå på kvällarna när Robin kommit hem.
Fixa presenterna till lillprinsen, klippning för lillprinsen och massa fix. Denna vecka är fullspeckad helt enkelt.
PUSS!

Inga kommentarer: