onsdag 10 augusti 2011

Vardagsstress!! Hatar!!

Hämtade hem dem tröttaste ungarna på jorden idag från dagis.
För att dra ut lite grann på läggningen av Elvira fick hon bada. Då blev hon glad, nöjd och Tyst! Hon grät mest annars vad man än gjorde gullfia. Hon hade slocknat innan Robin kom hem dvs strax efter sju. Milton min stackars prins somnade av utmattning efter att ha skrikit och gråtit i nästan en timma :( Han blev vansinnig av att behöva städa upp lite på rummet. Bestämde efter alldeles för många varningar att det var nattinatti för honom med och självklart blev det inte glada toner åt de heller. Men han kände nog ganska så snabbt att det var de ända rätta.
Jag la mig bredvid honom i sängen och kramade om min snurvlande gofis. Jag somnade själv också....
Men som alltid gör man fel att sitta uppe lite så klockan tickar iväg iaf. Piggnade iaf inte till så pass som jag brukar göra, tur de. Ligger nu i sängen faktiskt. Ska duna in igen nu tänkte jag.

Men usch vad jobbig känsla man får när äns barn somnar näst intill gråtandes :( Jag som ville ha en myskväll med mina små. Får ta det imorgon kanske då eller fredag då det äntligen är helg.
Vi alla lär ju vara lika döda imorgon med. Men ska skita i allt som gäller städning, disk o andra "viktiga" saker så man kan få umgås med barnen lite. Har ju knappt sett dem denna vecka. Får verkligen ångest över att är det såhär det ska vara?!
Hade man haft råd med egen kock och städerska hade jag kunnat acceptera det lite mera men nu Nääää!! Vill inte att veckorna ska se ut som idag. Stress med att hämta, stress med matlagning, stress med allt. Inget mys alls eftersom ungarna är skit trötta.
Måste styra upp detta nu känner jag. Måste gå bara så enkelt är det!
Godnatt!

Inga kommentarer: