fredag 3 september 2010

Fredag.

Idag har jag röjt som sjutton här hemma. Har ju stått miljoner kassar med kläder i vardagsrummet med kläder från Milton i alla storlekar som jag nu har rensat. Lite ska sparas (favoriterna) och resten ska jag slänga ut på Tradera och hoppas på att få några kronor för. Tur jag fick tvättstugan i drygt 2 timmar idag så att jag kunde tvätta allt (ja allt stank ju källare).
Blev en rejäl dammsugning genom hela lägenheten som nästan badade i damm haha.

Har haft en stund med Milton också och gjort "min läxa" från logopeden. Dvs en lugn stund bara han och jag. Elvira sov. Milton och jag spelade spel. Allt han sa kommenterade jag med antingen "mjukt pratat" eller "nu studsade orden lite". Fick bra respons av honom. Bättre än förväntat. Han tog verkligen tills sig och förstod verkligen vad jag menade med "mjukt prat" dvs då det INTE är någon stamning. Ibörjan av behandlingen (några veckor) ska jag endast kommentera hans prat då vi har "en stund" sedan kan man kommentera under en hel dag lite då och då.
Vi får se efter denna höst om det har givit något resultat, hoppas verkligen!

Har druckit en kopp kaffe och ätit kaka och snart hoppa in i en dusch. När Robin kommer hem ska vi åka hem till syster + familj på middag (en blandad kompott med kräftot och hemmagjord pizza). Jag och barnen äter inte kräftor. Rykten sa att det sedan blir tårta som blivit över sen bröllopet :)
MUMS!
Imorgon är det simskola igen för Miltonpilton. På kvällen fest för Jonas som fyllt ganska många år haha ;) Andra syster ska då vara barnvakt åt Milton. Får se om jag även släpper Elvira där för natten också. Har inte riktigt bestämt mig än.
Fullt ös... Puss hej!!

Inga kommentarer: