torsdag 2 september 2010

Idag steg familjen upp kl 05.00. Herregud trodde nästan jag skulle dö. Fattar verkligen inte hur man kan vara morgonpigg??!! Tycker så synd om dem som har barn som vaknar då. Jag hade nog gått in i väggen eller nått. Kanske just därför jag har fått 2 st barn som KAN sova. Mitt psyke hade verkligen aldrig klarat av morgonpigga ungar.
Jaja varför vi nu gick upp så tidigt var för att jag och Milton skulle vara statister i en McDonalds reklam :) 2000 kr för drygt 1 timmas "jobb". Vi satt på en stol (med ryggen mot kameran, tack o lov) och läste en barnbok som ca 20 st andra föräldrar och barn. Lättförtjänta pengar kan man ju säga.
Har nu lovat prinsen att vi ska ta oss till ett McDonalds och äta på till lunch :)

Nu ska vi äntligen påbörja en "behandling" på Milton (stamningen).
Mamma gick på när jag sa att vi valde elchocksbehandlingen haha. Stackars lättlurade lilla mamma. Självklart använder man sig INTE av sådana metoder utan av väldigt enkla knep som ska fungera med tiden.
1 ggr/veckan ska jag och Milton dit på lek och samtal med logopeden. Egentligen är det inte Milton som ska göra någonting utan jag och Robin. Det är VI ska som prata lugnt och tydligt med honom, det är VI som ska ge honom positiv feedback när han pratar "mjukt", det är VI ska ska läras av logopeden. Milton ska endast sitta där och leka och ha skoj :) Låter som en bra teknik. Har fått tider nu inbokat hela höst. Känns helt sjukt att boka in ett datum i december haha.

Hoppas på en lång eftermiddagsvila. Blir väl lunch om någon timma sen förbi videobutiken och hyra någon film till prinsen så att mamma kan få vila ;) Elvira ska jag söva djupt innan också! Låt nu mina planer gå i uppfyllelse, snälla!! Behöver sova.
Puss!

1 kommentar:

Jessica sa...

Hej =D härlig blogg du har, jätte fin =D.
Önska min barn kunde sova lite längre än 7 på morronen... suck.. men men man tar vad man har va =D.

hoppas du får en bra torsdag
Jess