lördag 20 mars 2010

2-barnsmamma!!

Robin gav sig av tidigt imorse för att åka snowboard uppe i Kungsberget med en kompis. Blev alltså då första gången ensam med mina 2 underbara fina barn en hel dag. Så skönt att jag tillslut fick lillan att somna om imorse för jag vägrar verkligen stiga upp ur sängen kl 06.00. Är absolut ingen morgonmänniska. Lillprinsen var nöjd med att Bolibompa i sängen brevid mig och lillasyster. När klockan hunnit bli nio gick vi alla upp.
Allt flöt på så bra denna första morgon ensam med 2 st. Lillan somnade lägligt till de att jag skulle fixa mig. Så sminket kunde jag få till i lugn och ro, även frukosten!
Vi packade in oss i bilen och åkte och hälsade på 3 st pepparkakor (Sandra,Daisy,Edward) som kom hem från drygt 3 veckors semester i Thailand igår. Jo tack vilken blekfis man var då mot dem. Även Texas lilla familj kom över på fika och lek.

Vid 2 tiden forsatte vi vidare hem till ma&pa. Här sitter jag fortfarande. Mamma står och lagar middag till oss. Milton har redan ätit och äter nu lördagsgodis och tittar på NickeNyfiken. Pappa sitter han med framför Nicke haha. Lillan har äntligen somnat efter liiite bök i magen. Hon somnade tillslut med nappen i munnen för första gången :) Jag är så glad för jag vill jätte gärna att hon börjar ta napp. Är så glad för denna ljuddämpare som Milton hade i drygt 3½ år. Ska väl sen åka hemmåt och mysa i soffan eller nått.
PUSS!

(Massor av tankar & kärlek till otursdrabbade finaste Emma, love you darling)

Inga kommentarer: