torsdag 8 december 2011

Var är snön?

(Bilden är från förra året ungefär runt denna tid. Är på väg från bussen hem till syster för att julbaka)

Vad händer hemma hos oss nu förtiden då? Jo säkert precis som hos alla andra dvs pyntar för julen, bakar osv. Pepparkakshuset blev toppen jag o Milton gjorde i helgen. Denna helg blir det nog en deg lussekatter om tiden/orken finns. Behöver fler timmar på dygnet just nu känner jag.
Granen ska upp på lördag tänkte jag också. Brukar ta upp den till lucia så. Vill ha den stående ett tag för strax efter nyår är man trött på allt och vill bara slänga iväg allt vad jul handlar om hehe. Men både jag & barnen ser väldigt mkt fram emot att få klä den ;) Ska bli så myyyysigt!

Inte särskilt kul att jag har feber & halsont nu när hela personalstyrkan redan är borta. Imorgon blir det Ipren för hela slanten precis som idag men sen är det ju faktiskt helg :)
Mkt i helgen så frisk måste jag vara. Städa, fotbollsträning för Milton, baka pepparkakor, fixa granen, gröt/glöggkväll hos Åkermans, barnvakt till systerson, baka lussekatter, fika med ma&pa m.m. Fullspäckat!!

Kära Tomten! Min familj önskar oss en riktigt vit jul (framförallt för att Milton skall få användning av sin fina snowracer han ska få av dig i julklapp).
Puss&kram <3

Inga kommentarer: