torsdag 24 mars 2011

5 års trotts?


Denna morgon har varit allt annat än mysig. Milton fick för sig att trotsa sin mamma till max idag eftersom det var några dagar sedan nu. Allt var fel! Frukosten, kläderna, leksakerna m.m. Några utbrott, tårar och ett antal Förlåt senare la sig stormen men som sagt vet man aldrig när nästa tornados sveper förbi. Blir galen på bråkiga mornar. Hatar det! Han kändes egentligen dagisduglig idag men lika bra att vänta en dag till utifall det kommer ett bakslag.


Elvira har upptäckt TOALETTEN. Ja helst vill hon lixom ned med händerna i toastolen :/ Man säger Nej, Ajabaja och Usch hundratio gånger men ungen är där igen, igen o igen. Ska man behöva ha lås på toastolen? Stänger självklart dörren efter mig helt men är man där inne och fixar med tex tvätten är hon super snabbt efter och direkt på toaletten eller om Milton är där inne. Ungen är galen i soffan också. Står och klättrar som bara den. Eftersom hon numera tar sig upp själv hinner man inte alltid med att hon befinner sig där förrän man har gråt efter att hon ramlat ned :( 2 ggr denna morgon. Men ingen bulor än så länge (bara en tidsfråga).


Tog nässpray direkt när jag vaknade för att jag typ inte kunde andas. Irriterande nog hjälpte i det?!?! Det som brukar hjälpa skit bra :/ Blev förvirrad.... tills jag upptäckte att jag tagit barnens nässpray och Inte mitt Otrivin comp som är det bästa i världen ;) Dagens I-lansproblem eller vad haha.


Ska nog försöka komma ut lite idag. Iaf en långpromenad till vår lilla affär på ca 3 min ;) Behöver mjöl och mjölk till dagens pannkaksmiddag. Robin kommer hem inatt efter att ha varit och tittat på min rockfarsa som har spelning igen på "Underbara bar". Snart blir det även med Vinylkryssningen där han och hans band skall rocka loss haha.


Puss o hej.

Inga kommentarer: