torsdag 17 mars 2011

Städ.


Idag var städning inplanerat och det har jag hållit på! Självklart låg jag och Elvira i soffan framför Vakna med the voice någon timma innan jag drog igång. Elvira hjälpte så snällt till med att riva ut alla papperkassor från facket dem ligger i samt öppnade en skåpslucka i köket på vår skänk (ja den har ännu ingen barnspärr) och hade ned en stor vas som jag förvara värmeljus i. Första gången hände inget utan hon stängde snällt igen skåpsdörren men andra gången gick det lite kraftigare till så vasen gick i miljoner bitar och alla ljusen for ut. Skitungen lyfte jag upp i hennes stol och spände fast tills allt var undanfixat.
Nu sover hon och jag har fixat mig en aning och ska väl snart fortsätta med lite småfix som alltid finns.

Tror eventuellt det blir en lunch med Madde också innan jag ska hämta hem Milton och hans kompis från dagis. Egentligen var det tal om att träffa Jessika & Molly men nu efter hundra år när Molly äntligen blivit frisk så faller Jessika in eller ja ont i halsen o så som hon beskrev. Men jag hoppade den träffen så jag har haft nog med halsont och öronont. Orkar inte varje månad lixom haha. Men hoppas på att hon lyssnat till mitt råd med att kurera sig ordentligt så det kan bli träff imorgon :)

Inga kommentarer: