tisdag 15 juli 2008

Veckan.

Jobbade igår efter en ledig helg 10-20 på en helt främmande avdelning (Hem). Lite extra sådär. Mycket bättre luft än i underjorden p¨å "Barnens Värld". Ingen huvudverk på hela dagen, så skönt. Det blev nästans som första dagen på jobbet pga av ny avdelning. Ingen aning om någonting. Nya kollegor, nya frågor, nytt sortiment puh va rätt kämpigt. Men det gick som en dans på rosor i stort sätt. När jag kom hem vid 21.15 slängde jag mig i soffan. Sån fruktansvärd skoskav. Hela höger foten kokade av hetta. Tack gode gud att det redan lagt sig hyffsat bra nu såhär dagen efter. Men det blir iaf ett par andra skor i dag till jobbet. Några sköna slit och släng kanske. Jag och Robin tittade på "Dumpad" när Milton somnat igårkväll. Rolig film. In till sängen gick jag sedan som en fyllegris. Vinglade och hade så himla ont i precis hela kroppen. Trött eller?!

Åkte över till Madde i söndags på morgonen. Vi drack kaffe och åt upp lördagens fika. Tittade på sällskapsresan och lev genast inspirerade av att åka 1 vecka till Gran Canaria i vinter. Ååååhhåååå va otroligt skönt det skulle vara. Men allting hänger på om jag får förlängt här på min anställning efter sommaren. Får jag det börjar jag spara pengar med det samma. Blir nog i början av januari vi drar då. Helt fast besluten nu, vill åka vill åka vill åka!!!

Imorgon är jag ledig. Då blir det städning och packning hela morgonen inför Törebodahelgen. Sedan tänkte jag och Milton åka till Jessikas jobb och hälsa på gamlingarna. Dom har tydligen frågat efter min lilla Milton, så sött. Då ska dom naturligtvis också få en liten glimt av honom om det gör dom så glada. Vi tänkte komma lagom till fikat vid halv två tiden hehe man får ju inte vara dum. Nä men det är väl då dom alla gamla är samlade och så.

Torsdag blir det jobb fram till 17.30 sen hem för att köra till Töreboda. Är väl framme vid 22 tiden på kvällen förhoppningsvis. Sedan kommer gänget ner på fredag (Jessika, Benny, Madde). Ska bli en kulig helg!!!

Puss

Inga kommentarer: