torsdag 31 juli 2008

Det kryper i mig...

Igår blev det beachen i Trosa med syster Annette + familj. Jag och Milton slängde ihop en stressig picknick och åkte iväg för att möta upp dom. Glömde handdukarna... hur klantig får man vara. Men som tur va var Fia lotten hem så jag slirade förbi henne och knyckte 2 st. Tackar så mycket! (Till Fia: dom ligger just nu i tvättmaskinen, du får dom innan ni drar till lysekil, du var inte hemma igår när jag ringde)
Innan vi åkte hem tog vi en vasin glass vid hamnen. Ojojoj största glassen ever. Trosaskeppet tog jag och Milton. En bananasplit fast med lite extra grejer på som tex nonstop.
Hemma så åt jag och älsklingen holkenmat på ballkongen. Ingen som orkar laga mat i denna värme.

Min längtan är enorm nu. Att få flyga iväg tillsammans med familjen till Grekland ska bli mitt livs drömresa. Stackars min omgivning som får höra varenda dag om hur mycket jag längtar och hur skönt det kommer att bli. Jag gillar att älta saker lite för mycket. Det var 3 år sen jag var utomlands sist, fatta 3 hela år. Inte konstigt att jag håller på att få spader. Sen jag var 7 år har jag i snitt varit utomlands minst 1 ggr/år.


Drygt 3 veckor kvar.
11 arbetspass kvar.
En födelsedagsfest.
Ett bröllop.
Sen lyfter flyget... to Greece!!

Nu ska jag strax fara till jobbet sen hem och färga granntantens hår (jessikas).
Jag är fortfarande blå i nagelbanden sen jag åt blåbär på standen igår.

Inga kommentarer: