måndag 11 april 2011

Arbetslös!

Den dottern min börjar på dagis om drygt 2 veckor och då blir lilla jag arbetslös :(
Så surt! Det svider i magen och hjärnan snurrar för mkt dag som natt...
Någon som har ett arbete till mig??!!
Blir till att skriva in sig på arbetsförmedlingen och få hjälp så som "jobbcochning" och kurser som Sofia tipsade om. Låter alla tiders eftersom man känner sig lite lost med att skriva bra ansökningar m.m. Är ju även som sagt inne på att byta bransch dvs ej butik utan vill typ komma in i kontorslandskapet (växel, reception osv).
Helst av allt vill jag ju plugga till barnmorska men det är lååååång bot dit. Får ta och plugga upp mina gymnasiebetyg till hösten på komvux sedan kämpa mig vidare.
Självklart kommer allt lösa sig med tiden med arbete/plugg och så vidare men det är otroligt stressande moment i livet så inte gör än på topp direkt då man borde vara på allertän.
Hatar att behöva tänka på pengar, blir tokig av sånt. Pengarna bara flyger runt i huvudet på mig, skulle kännas bättre om det var i plånboken istället ;)

Något avslappnande ikväll var att titta på "en unge i minuten". Jäkla härligt program som jag sagt förr men jag bara älskar det!! Så fint........ tänk att få arbeta dem att förlösa? Ja för mig är det verkligen en dröm :)

Inga kommentarer: