fredag 29 april 2011

Uttråkad(!!!!!!!!!)

Inte ofta numera jag känner mig en aning uttråkad.
Har nästan allt fullt upp med olika roliga grejer men idag blev det lugnt hemma istället.
Egentligen skulle jag följt med Jessika på grillunch med massa barn o så men fick avboka det då jag kände att jag måste sätta igång med bakningen inför Miltons kalas på söndag. Visst det är kul att baka men det är typ färdigt nu. Ja kokosbollarna tänkte jag baka imorn så Milton får vara med och gegga :)
Elvira sover och jag har redan druckit 2 stora koppar kaffe + ringt lite viktiga telefonsamtal.

Igår var jag och barnen och tog fästingsprutan. Stackars Milton fick någon form av panik och sprang ut från den lilla husbilen när det var hans tur. Rakt ut på parkeringen, han skrek och grät i ca 20 min innan han VILLE ta den. Sa flera ggr att han ej behövde om han var så rädd för det men han kände väl lite press då jag så fint mutat med en liten legogubbe från affären :/ Han tog den och det gick super bra verkligen. Han sa inte ett ljud och var så stolt och glad efteråt. Duktiga killen!!!
Jag har haft pissont i armen hela natten och har fortfarande jävligt ont nu. Kan knappt lyfta upp armen AAAJJJ!!! men men....

Ikväll blir det tjejmiddag hemma hos Emma som fyllt hela 26 år. Grattis fina du :) Syns ikväll hjärtat mitt!

Apropå kalaset på söndag så kommer det bli fullt ös. Tog lite förgivet att det inte skulle komma så många eftersom det är dagen efter valborg men nästan alla har svarat Ja. Så det blir väl ca 19 ungar hehe. Men det blir kul de! Kommer nog inte bjuda hela avdelningen varje år men någon gång måste man väl slå till på stort :) Tänk att så många vill komma och fira och leka med mina lilla prins som nu faktiskt inte är så liten längre utan hela 5 år, hjälp var tog åren vägen??!!
Tur att vi har en stor och bra lokal i föreningen att hyra eftersom vi bara bor i en trea just nu. Någon gång i framtiden ska vi flytta såklat men just nu räcker detta boende för vår lilla familj ;)
Milton önskar sig ett hus med tomt/gräs där man kan leka och en trappa. Ja detta har jag då såklat inte kunnat lovat honom men jag lyssnar så gärna och tar in vad han säger. Men hus det vill vi väl alla ha men man vill kunna leva också. Jag vill inte bara ha ett hus att sitta i utan även kunna göra grejer som att åka på roliga semestrar året om. Sånt kostar de me tyvärr. I år blir det som sagt legoland i Danmark 1 vecka därefter 1 vecka på öland med massa vänner. Ja självklart ska vi också ta oss ned till Töreboda så mycket som det bara går. Nästa vecka åker vi till Tallin (vinylkryssningen då min pappa spelar) i 2 nätter. Helst av allt skulle jag vilja komma utomlands varje år också eftersom jag får lätt panik här hemma men i år blir det Sweden. Får sprara ihop till en charter nästa sommar. Är sugen på Cypern faktiskt. Aldrig varit där. Brukar bli Grekland jämt. Trivs där eftersom jag nästan blivit uppväxt där haha. Jag ma & pa åkte dit nästan varje år när jag var liten. Ibland 2 ggr/året. Love love looooove greece!!!

Nä nu ska jag sluta rabbla massa strunt och gå och titta till Elvira som nu sovit i över 2 timmar. Puss o hej!

Inga kommentarer: