söndag 5 februari 2012

Ett monster på Ikea.

Glass efter maten på Ikea. Ja de ingår ju i deras barnmeny för endast 17 kr. Sjukt billigt!

Minimonstret sitter lugnt i stolen innan hon sedan sprang maraton i 2 timmar.

Elvira och mormor läser pussboken :)


Härligt med många timmars sömn. Underbart att vakna upp pigg. Vid 09 åt hela familjen en sån där riktigt god söndagsfrukost sen for jag till gymmet. Skönt att få trampa sig svettig på crosstrainern så sär på morgonen. Lite styrka efter de sen även lite fusksol så här i bleka tider hehe.
Hemma satte jag igång med att röja köket som bara den. Rensade den där hemska pappershögen som konstigt nog alltid bildas. Nu är den väck och även dammråttorna och massa annats skit. Hängdetvätt och drog ut alla sängkläder på balkongen för vädring (härligt härligt).

Efter familjen ätit lunch som bestod av ostkaka med massa massa grädde och liiiiite sylt så kom min ma&pa på fikasällis. Herregud va jag är duktig måste jag bara skryta om återigen. Alla åt semlor och kaka efter kaka men jag åt en osötad skorpa och en apelsin (mamma med). Okej 3 kaffekoppar blev det och 2 imorse. Hmm måste dra ner på de kanske så man inte får något fel på hjärtat snart men det blir lätt att man surplar i sig de bara för att ha något att göra medans alla vräker i sig massa gottis, hajar ni?!
Exakt 4 veckor har det nu gått sedan jag slutade med att äta massa onödigt socker och började träna regelbundet. Första 2 veckorna dog jag typ av sötsug. Hela tiden tänkte jag på allt jag ville äta men nu helt plötsligt försvann de där värsta sugen. En sådan lättnad!!!!! Heja heja heja mej!!!!!

Iaf så var det tydligen ingen plask&lek idag som jag först trodde utan det är nästa söndag så vi åkte med ma&pa till Ikea istället och blev bjudna på köttbullemiddag ;) Tackar!
Blev 2 kuddar till tvsoffan, 2 grymt fina orkidéer, 2 badkarsmattor och 1 bilmatta till Miltons rum.
Elvira var som vanligt ett monster under 2 timmar. Ja eller hon kan bara inte vara still en enda sekund. Hon springer o springer o springer o springer. Klättrar och drar i PRECIS AAAALLT!!! Idag hade vi tur då hon hade många ögon på sig. Behövs fler än 2 vuxna på lilla henne hahaha. Helt sant, jag överdriver inte. Ni får gärna låna henne o se själva om ni vågar ;)
Visst hon är ju glad. Hon springer ju inte o gråter utan hon skrattar ju som bara den för kul har hon när hon springer från mamma o pappa och upp på alla soffor, mattor, upp på andras vagnar, upp på hyllor, i korgar osv osv. Crazy baby....

Tack för mig och godnatt.

Inga kommentarer: