måndag 29 juni 2009

Grattis mamma.

GRATTIS KÄRA MAMMA PÅ DIN FÖDELSEDAG!! ÄLSKAR DIG. HOPPAS DIN KVÄLL MED OSS BLEV MYSIG.

Jobbade endast 4½ timma idagmen ändå stod jag och gäspade varje minut. Jobbigt att vara ledig för länge eftersom man då ställer om dygnet. Är uppe sent och sover lääääänge. Milton har också sovit som en gris på mornarna. Så igår tog det för lång tid att somna som resulterade i att jag var trött som en gnu när klockan ringde. Fick ruska på Milton ett par gånger också innan han öppnade ögonen.

På kvällen har vi firat mamma hemma hos syster. Grillning och jordgubbar med glass, kan det bli mer sommar än så??!! Skulle INTE tro det va. Milton och Abbe röjde runt som vanligt som galningar.

Abbe och Milton är drygt 3 år båda två och är världens bästa kusiner, ja för det mesta iaf.....

(Abbe och Milton diskuterar på badstranden)
Abbe: Jag har stooor mage. (Abbe är lite rundare än Milton om magen)
Milton: Jag me har jätte stooor mage.
Abbe: Nähä, Milton du har en platt mage.
Milton: (bryter ihop och gråter) mamma, Abbe säger jag har platt mage. Milton visst stor mage.

(Disktution nr 2 hemma hos syster idag)
Milton börjar gråta.....
Jag: Varför är du ledsen Milton?
Milton: Abbe sparkade mig på benet.
Jag: Men Abbe varför gjorde du det? Hade Milton gjort något?
Abbe: Milton sa jag inte har stora fötter. Abbe visst stooora fötter.

Ja vad ska man säga?! Inte lätt att vara liten va?! haha dom små liven, så söta!!!

2 kommentarer:

mamma betty sa...

HJÄRTLIGT TACK FÖR EN UNDERBAR KVÄLL SOM NI ORDNAT I CAMILLAS MYSIGA TRÄDGÅRD.
VILKET VÄDER HAR ALDRIG HAFT SÅ FINT SOM JAG KAN MINNAS HÄR HEMMA.
Sitta och titta på när Milton o Abbe leker är roligt och Alma som är så klurig med sina påhitt.
Vilken trevlig present att göra något med er(mina gulliga dockor, som mamma min kallade er för)Ja, man har väl prylar i denna ålder. Teatern skulle jag vilja gå på. Annette skulle kolla med dig när du kan.
PUSS O KRAM TILL MIN LILLDOCKA

Alexandra sa...

Haha vad söööta