fredag 22 augusti 2008

Kackelackan 2002

Jag och Sandra åkte tillsammans till Kreta 2002. Jag 18 år och Sandra 17. 2 veckor fyllda av fest, sol, bad och en äcklig kackelacka.

3 dagar innan vi skulle åka hem ramlade jag och slog mig i huvudet strax ovanför ögonbrynet ute på en krog. Åkte in på grekiska sjukhuset och fick sy 3 stygn. Ingen rolig upplevelse. Att få åka grekisk ambulans är inte varje dag man gör. Men allt gick relativt bra och vi fick åka hem på morgonkvisten. Samma kväll var vi ute och käka med Fia & Håkan (vänner från sverige som också vra där nere). Eftersom vi inte hade fått sova någonting på typ 2 dygn åkte vi hem väldigt tidigt och ville sova.
Tog en tablett, kände så småningom att huvudverken lättade och jag höll nästan på att somna in när..........
Kände att Sandra röck till men täckte inte mer på det på ett par sekunder. Sedan hör jag någonting på golvet brevid mig på min sida. Tänder lampan av ren refelx och DÅ.... där sprang den snabbt iväg den största vidrigaste kackelackan jag någonsing har sett. Fy fan vad vi skrek. Vi stod upp i sängen som 2 små barn och visste inte vad vi skulle ta oss till. Sandra höll i min midja medans vi stod på sängen så att jag kunde böja mig fram till ytterdörren och öppna den. Vi hoppade dem längsta hopp vi kunde och sprang ned till vår barpå hotellet. Pratade med tjejen i baren om vad som hänt så hon hämtade några greker som fick gå upp på vårat rum och leta reda på kackelackan. Men inte ett ända spår fanns. Totalt försvunnen. Bläää vad läskigt. Hade hoppats på att dem skulle hit den och mörda den så man kunde få somna om. De skakade våra kläder i resväskorna och sökte igenom hela rummet åt oss sammtidigt som förmodligen tyckte att vi var världens barnsligaste tjejer som var så rädda.

Vi bestämde oss för att ta en taxi och åkte till Fia & Håkans hotell och sova. De blev en aning förvånade när vi knackade på 12 på natten och ville komma in. Tur att dem hade stort hotellrum med 2 extra soffor som vi fick sova på.
De 2 resterande nätter fick Sandras grek kille som hon fann där nere sova hos oss. Han tyckte också att vi var skit töntiga såklart. Men det sket vi i. Vi ville bara sova tryggt och skönt.
Vilken jäkla upplevelse. Vilken resa. Första gången utomlands utan föräldrar och allting händer. Är det ödet?!

Jag hoppas fan inte på att jag ser nått sånt där äckligt djur igen.

1 kommentar:

Bubblan! sa...

den kackerlackan var ingenting jämfört med vad som levt i min mage senaste åten, hahahhaha allt äckligt händer mig......tur att fia var där den ggn annars hade vi blivit galna!!!!!