onsdag 20 augusti 2008

Svullo bullo.

Natten till igår satt jag och Milton uppe till kl 03 på natten och glodde på Pippi. Han vred och vände på sig och gnällde över lilla magen sin. Så han var lugn och go ute i soffan. När han deckade till bar jag honom. Vi vaknade vid 10 tiden. Då kände man sig lagom pigg va?! Kändes so om man varit på fest, helst slut, så jäkla trött, inte mig själv för 5 öre.

Emma kom ändå över som bestämt. Tog en sväng förbi Sabis eftersom sista blöjan hade gått. När Milton somnat så somnade även vi i soffan. Mysigt med en sovar vän haha. Blev tyvärr inte roligare än så den dagen.


Today!

Bläähää.

05.45 ringde klockan. Hela familjen sov som små björnar då.

Var iaf inne i stan vid 07.30. Tog mig då en sväng förbi apoteket innan jag började jobbet. Köpte mig några sugtabletter som är bra för halsen. Tänkte att dem skulle göra susen för min onda hals men icke då. När min dag var över kl 13 på jobbet hade jag jääää_ligt oooooont. Svullen som en gris. Bestämde mig för att snabbt åka och hämta Milton på dagis och sedan fort vidare till närakuten. Japp precis så blev det.


Doktorn tittade i halsen.
En syster tog halsprov.


Provsvar:
Inte ett skit. Jo svullen och lite röd var det ändå. Inga streptokoker eller vad han sa. Men snäll doktor iaf som skulle skriva ut recept till mig utifall det skulle bli värre. För då kan jag hämta ut det på fredag innan vi åker till Grekland som sagt. Milton fick också en rosa ballong.


3 dagar kvar till avresa. Stressad över att jag måste hinna bli frisk. Vill verkligen inte vakna upp på lördagnatten när vi ska åka med en svullen och öm hals. NOOOOT!

Inga kommentarer: