tisdag 20 juli 2010

SKANSEN

Pjuuu vilken dag. Parkerade bilen vid skansen kl 11.00 sen var det bergbanan upp på toppen av Skansen tillsammans med Annelie & Cornelia + hennes mormor.
Det tar tid att titta på djur (speciellt om man går fel). Inte många djur som ville visa sig (som vanligt). Kanske var det för varmt idag för de flesta låg gömda i skuggan någonstans. De som var på G var bufflarna. Stora som fan fast mest röj. Blev nästan som en uppvisning när dem började buffla på varandra.

Blev glass, lite åk i karuseller och spel i lotteri. Fattar Inte varför jag fortfarande envisas om att spela. Vinner verkligen ALDRIG!! Ändå ska jag stå där och välja en massa siffror och hoppas på att vinna den största chokladkakan. Man är bra slut ibland. Milton vann (på vinst varje gång). Han blev jätte glad för sin minibilbåge som minsann skjuter långt.
Det blev löpning till parkering sen när vi skulle åka hem eftersom parkering höll på att gå ut. Men vi hann på minuten fram. Ja vi ville fan inte råka ut för en p-bot mitt inne istan när vi redan betalat 30 kr/h dvs 170 kr gaah!!! Jag hade för mig att det kostade 10 kr/h men där var jag visst lite fööör optimistisk haha.

Optimist igen då jag trodde jag skulle orka ut och powerwalka när jag kom hem. Nej tack säger jag bara. Efter 6 timmar i sandaler upp och ned mår nu inte mina fötter direkt prima. Skulle gärna vilja ha lite fotmassage nu.
Imorgon är det upp i ottan igen (ja kl 8 är väldigt tidigt för vår familj). Då är det utflykt med syster+familj och ma&pa.
Utflykt - sova på hotell i Trosa - utflykt på torsdag med.
Måste packa lite igen. Tycker det börjar bli lite jobbigt med allt packande hit och dit men vad gör man inte för att få lite kul. Det är väl OK att packa men dock inte lite skoj att ta hand om allt när man kommer hem igen.
(kommer bilder på dagen under kvällen)
Nu blir det allsång :)

Inga kommentarer: