fredag 16 juli 2010

TRÖG MAGE.

Herregud vad vi fick höra idag. Vår lilla prinsessa fick världens magknip idag. Hon hade så fruktansvärt ont. Inget bajs kom fastän hon tröck på det hårdaste hon kunde. Några små "harkluttar" kom ut tillslut men det skulle nog behöva komma ett stort lass.
Det blev en ordentlig magmassage på skötbordet och lite hjälp med febertermometern så blev det ganska bra. Hon fick sen lite ersättning och har nu slocknat. Det roliga var att jag sjöng lite för henne så jag skulle få henne lugn efter det att hon hade haft ont.
Det blev klassikern "trollmor". När jag kom till "Ho aj aj aj aj buff" så började hon skratta som bara den :) Jo jag vet att jag inte kan sjunga men va fan man behöver inte skratta haha. Skönt var det iaf att hon blev lugn och glad igen. Det lättar en aning i hjärtat.

Nu har jag suttit och googlat en massa på "tröga magar". Imorgon är det rapsolja i gröten som gäller sedan in på Ica för att handla plommonpure och päronpure. Tydligen ska även messmör vara bra att ha i ersättningen eller gröten. Ja vi får testa oss fram här hemma vad som hjälper för just vår lilla skrutt. Vill ju fortsätta med smakporttionerna nu när det går så bra. Men det ska nog lösa sig som det brukar. Men lider med henne när man både hör och ser hur ont det gör.
Nä men nu ska jag lägga mig i ett svalt sovrum ;) Vi har haft fönstret vidöppet, lampan släkt (ja så att det ej ska komma in em massa oinbjudna djur) och stängd dörr in dit. Hade så igår också och det blev sååå skönt!! Fast visst blev det varmt igen sen på natten men iaf skönt att kunna somna när dte är svalt. Godnatt kära ni!

Inga kommentarer: