onsdag 22 april 2009

Bak bak bak

Sedan kl 10 i morse har jag stått i köket och bakat. Ingen ugn gick sönder som tur var. Det gjorde den när vi bodde i Tuna när jag var gravid med Milton. Fick ett infall och baka. Ja och det var inte lite jag bakade. Hela dagen stod ugnen på och det var fullt av kakor och bullar i hela köket. Minns inte om jag åt något av det men det var kul att baka ända tills på kvällen då mina fötter var stora som elefanter. Som sagt hade jag bakat hela dagen och jag fortsatte in på kvällen och gjorde hemmagjord pizza. Massa goda saker på och jag ska precis till och sätta in den i ugnen då den brakar sönder. Inga knappar gick att vrida och ingen värme fanns där. Satan vad gravidhormonerna satta fart. Ledsen och förtvivlad över att inte kunna få äta min goda pizza. Tur var kom svärfar Ubbe och hämtade mig, älskling och pizzan för att åka hem till dem och värma upp den i ugnen. Dem minns jag att den blev sååååå god.

Inga kommentarer: