tisdag 28 april 2009

Planering.

Nu är det fullt upp igen med planering och packning inför Töreboda över valborgshelgen. Sist vi var nere på en spontantripp glömde vi hälften av all vi borde haft med. Denna gång har jag gjort en ordentlig lista som skall prickas för noggrant Vill inte missa en pryl, speciellt inte grejer till Milton. Sist fick han med sig 1 t-shirt som han fick ha i 3 dygn och dessutom sova i. Snäll mamma va som packade ned 4 par byxor men inte en enda ombyteströja. Den här gången ska vi dessutom vara nere längre tid än förra gången.

Idag har det fixats grejer. Tvättat bilen med diamanttvätt men den blev ändå inte helt ren tycker jag. Fågelskiten på taket syns fortfarande. Bajsmaskin. Sen åkte jag och kastade alla glasflaskor från helgens fest. Det var 3 st fulla pappkassar. Drack en kopp kaffe och åt en smörgås hos bästis innan hon snäll följde med mig och fixade nytt däck på bilen. Tog en tur i Tumba C för lite småshopping och en fika även där. Plockade upp plutten på dagis och sedan vidare till Kungen K för mera shopping, Cykelhjälm till Milton som han dessvärre vägrade prova i affären, men den blir nog bra. Tack Jonne & Linda för den presenten (present kortet på Yoys R us).
Köpte med oss mat från Max. Lyxkäket för hela slanten!

Senare på kvällen åkte älskling och svärfar för att hämta hem nya diskmaskinen och spisen som förhoppningsvis installeras så fort som möjligt. Under tiden blev det bad för Milton och nagelklippning samt mys i soffan med mig och bästis.
Älsklingen fick ta nattningen medans vi tjejer drack te och snackade om utseendefixering m.m. Ett avsnitt av Despret stod sedan på spel. Lika spännande som vanligt. Bästis åkte därefter hemåt till sin Bempa. Själv tog jag en snabbstädning och gjorde en lista över packningen. Nu sitter jag och skriver på reklamerna på Lost. Fan reklam hela tiden tycker jag. Hatar det verkligen. Det är snart slut och då blir det definitivt sänggång på direkten. Puss på er.

1 kommentar:

en valborre sa...

Önskar er en trevlig valborg i Töreboda. Kör försiktigt (det vet jag att du gör) Glöm inte att ringa eller sms:a till mamma när ni kommit fram. VIKTIGT FÖR MIG!
Milton får se upp för valborrarna dom är fula men snälla.
Allt var så gott och du hade gjort så mysigt på Miltons födelsedag.
Har köpt en till poliströja till Abbe han ville oxå ha en sa han. Så klart ska dom ha lika. Ha det så bra i helgen Stor kram från mamma (mormor)