måndag 13 april 2009

Långhelg.

Nu har jag varit dunderförkyld sen i onsdags. Pissjobbigt. Har tom testat svärfars allergitabletter för att se om det kunde vara något sånt. Men dem hjälpte inte ett smack. Så det är helt enkel en dundergrej jag åkte på.

Junibacken i fredags blev jätte lyckat fastän jag var hängig och snoret bara rann. Milton hade skoj. För mig och älskling blev det lite shopping efteråt när Milton somnat i vagnen.
Lördagen kämpade jag mig till jobbet med min täppta näsa. Klarade jobba 10-15.30 sen fick det vara nog. Kunde inte andas och ögonen bara sved. Sjukanmälde mig och även för söndagen och åkte hem.
Väl hemma höll jag också på att dö i den varma lägenheten. Så jag och familjen började genast diskutera vad vi skulle ta oss till.
Jag kom med en kanon idé som Robin kanske inte var döförtjust i men jag vann denna gång.
Efter en snabbpackning på 15 min och itryckt Ipren + massor av nässpray satt vi i bilen på väg till Töreboda (30 mil bort) till svärföräldrarna.

Lika härligt varje gång att vara där. En helt annan luft en helt annan miljö. Man mår bra där. God mat, inga måsten, frisk luft m.m. Verkligen försökt att sova mig frisk. Oj vad jag har sovit. Igår sov jag och Milton 3 timmar mitt på eftermiddagen. Ändå somnade vi igen runt 10 tiden på kvällen och sov till 8 på morgonen.
Åkte hem rätt så tidigt imorse med tanke på att alla rör sig hemåt idag efter långhelgen. Gick smidigt hela vägen fram till S-tälje (såklart). Där tog det tvärstop verkligen. Vi tog gamla S-täljen hem förbi Hall. Där flöt det på bra.

Hemma: En lite snabb storstädning, in i duschen och sen kom syster + familj på lite fika. Milton lekte med kusinerna ute i lekparken medans vi andra satt inne och drack kaffe och pratade blaj. Till middag lagade jag ihop korv med bröd haha. Lyxkäk.

Frid & fröjd:
Milton tog sig ett långt bad. Fick klippa alla naglarna på både fötter och fingrar utan problem. Välling och tanborstning. Efter "Vänner" tog pappa Robin nattningen.
Nu är man lagom slut. Så tyst, så lugnt och jätte trött.
Back to real life tomorrow!!!

Inga kommentarer: