torsdag 2 april 2009

Feber och bula.

Milton har feber så det blir stanna hemma och vabba. Känns jätte tokigt när han ändå är pigg som en galning. Märks inte ett dugg att han har ca 38,6. Har endast en termometer som ska tas under armhålan. Har hört att man tom ska lägga på någon grad. Men tänkte nog ta mig till apoteket under dagen och köpa en svindyr örontermometer. Har fått tips om att märket Braun ska vara pålitliga. Måste testa den. Milton vill inte ha rumptemp längre som är helt förståligt.

Själv har jag fått en fet bula ovanför vänstra ögonbrynet. Skulle ta bort stödkanten till Miltons säng igår eftersom jag möblerade om. Den satt fast som bara den så jag tog i.... och poff så tryckte jag den rakt upp i pannan. Satt med frysta potatisbullar på pannan för att få ned svullnaden men jag ser ändå ut som en åsna nu. Svullet, rött och vidrigt. Kul.

Inga kommentarer: