torsdag 28 oktober 2010

Glasskulor

Tog ut Miltons spis till vardagsrummet idag så Elvira kan få leka lite med den. Ja Milton leker inte ofta med den inte. I stort sätt aldrig.
Elvira tyckte den var mycket intressant. Tokigt nog är den så lätt att den en och två gånger vält över henne då hon dragit "kylskåpsdörren". Men hon lär sig ;)

Igår fick jag Robin att sänka hennes säng. Inte för att hon ställer sig upp än utan mer för att jag gillar förändringar och sätta min man i arbete haha. Ja för dom där skruvarna var absolut inget för mig.

Till Milton har vi börjat med ett slags belöningssystem för att han ska äta bättre. Många grejer jag provar är tips från "Nannyakuten". Vi gjorde ett sådant system för något år sedan då han vägrade borsta tänderna. Det funkade jätte bra och han borstar sina tänder jätte bra sen dess (ja med undantag då han somnar eller är övertrött). Nu har jag ritat upp en glasstrut på ett papper och för varje bra måltid utan bråk, skrik och fula ord som "äckligt och dumma dig" och att han iaf provsmakat blir det en glasskula i struten.
När veckan är slut så räknar vi glasskulorna i struten och ser om det är tillräckligt många som vi sagt att det skall vara så blir det "helggottis" annars får han bli utan tråkigt nog. Nu behöver man inte just göra struten men om ni vill testa om ni nu också har trotsiga ungar då och då ska ni hitta på något liknande som kanske rita bilar, godisbitar eller kanske klistar fast fina klistermärken :)
Kom gärna med bra tips till mig om ni har något som funkat bra på era små krabater!!

Inga kommentarer: