tisdag 24 mars 2009

Bästa Jessika.

Min kära bästis hade tydligen bara skumläst min blogg igår den lilla rackaren. Hon ringde mig igår kväll då jag hade somnat djupt i soffan.
Jag svarar: ööö aaa vad vill du?
Bästis: Va ligger du och sover?
Jag: Ja, jag är skit trött.
Bästis: Jag sitter här och läser din blogg och du skriver ju att du är så himla pigg och utvilad och så ligger du och sover....
Jag: Läs ordentligt! Jag är utvilad på morgonen!!
Bästis: Aha okej.
Sen kommer jag tyvärr inte ihåg vad samtalet handlade om. Som sagt så sov jag.
Sov från halv 7 till halv 11 i soffan innan jag begav mig in i sängen för att sova vidare i sängen.

05.45 ringde klockan denna morgon. Det var bara att masa sig in i duschen. Smink och kläder på. Väcka Milton som sov som en prins. Välling och kläder. 07.30 fick han en macka i handen på väg ned till bilen. Lämnade på dagis och sen iväg till jobbet.
Har varit rätt så kaous på jobbet. Hela butiken håller på att göras om. Fullt av folk och ljud av barnskrik + borrmaskiner. Snacka om att hjärnan var trött när dagen var slut 16.00. Slumrade till på tåget hem (som vanligt).
Som alla vet är det tisdag idag och det innebär "Despret kväll". Självklart blev det middag tillsammans med bästis och Robin. Milton somnade på soffan precis när maten var färdig. Ja han var nog väldigt trött. Han är inte van vid att behöva gå upp så tidigt.
35 minuter kvar tills Despret börjar. Segt....
Redan druckit kaffe och ätit choklad och snackat skit.
Robin och bästis glor på Simsons som jag bara HATAR så mycket. Blääähäää.

Några rader till min underbara bästis!
Först och främst måste jag säga att ordet bästis låter lite småtöntigt. Blivit en grej bara att vi säger så. Precis som när man var liten. Men Jessika är faktiskt min allra bästa vän för att:


  • Lyssnar Alltid (försöker att förstå mina problem)
  • Kommer med råd och tips
  • Ställer Alltid upp så fort hon kan på allt jag vill ha hjälp med
  • Är så spontan och påhittig
  • Rak och ärlig
  • Absolut ingen slöfock (inte äns längre på morgonen nu förtiden)
  • Kul att umgås med
  • Finns Alltid där för mig och min familj på alla sätt (haha okej kanske inte på Alla sätt men ja ni förstår)
  • Bästa lektanten till Milton (ni skulle sett kojan hon byggde till Milton i helgen, alla stolar tog hon och alla filtar vi hade och vårat överkast. Där inne låg dem och hade jätte skoj, det kallar jag bäst)
  • Vill aldrig mista denna underbara person. Hon är min familj. Älskar henne såååå mycket!!

1 kommentar:

Jessika sa...

Med ett leende på läpparna och en liten tår i ögat läser jag detta gulliga inlägg! Det är inte alltid lätt att veta att man betyder så mycke för någon men nu vet jag! Och jag vill att du ska veta att du betyder precis lika mycke för mig! Och även om vi inte ses lika mycke nu som vi brukar så kommer du för alltid vara min Bästa vän och jag kommer alltid att ÄLSKA DIG min lilla slöfock (0=
Puss på dig och tack för att du finns!