söndag 29 mars 2009

Tacos.

Helgen:
Jobbat långa fartfyllda arbetspass. Mycket folk och tokmycket att göra. Vuxna människor som nästan rycker och sliter i än för att få hjälp, helt otroligt. Men jag har varit på gott humör även under stressen så det har gått bra.
Igår kväll struntade jag och älskling totalt i att släcka ner lägenheten, tyvärr. Vi fastnade framför en faktiskt ganska bra engelsk film på fyran. "Mr bean" var med i den som en familjepräst. Drack upp vita vinet som jag och Emma påbörjade i fredags.
Idag blev det söndagstacos hemma hos bästis tillsammans med fördetta kollektivet. Min godispåse som jag köpt på Hemköp för hela 78 kr kom också fram under kvällen. Jag räddade nog denna kväll ganska bra med den påsen. Alltid ska det bråkas om VEM som ska åka fort till Pressbyrån och inhandla godis. Idag behövde ingen röra sitt lata arsle och åka iväg, endast bästis som gick till hallen och slet upp min väska och ryckte åt sig godiset. Sen gick den lagret runt och nästan allt tog slut, precis vad som är meningen såklart.



Dagens köp



Dessutom hade snälla kollegan Petter lagt undan en till mig som Måns själv hade signerat Okej inte något direkt personligt till mig men den är signerad, ja ni fattar. Tyckte det var rätt skoj eftersom jag missade när han var på Åhlens och signerade sin skiva.


På tåget hem idag efter jobbet höll jag helt ärligt nästan på att dö av törst. Såg en tjej lite längre bort från mig som satt och drack sitt goda vatten sakta men säkert. Hade verkligen lust att springa fram till henne, knycka flaskan och klunka i mig den sista goda klunken av iskallt vatten. Men det slog mig försent, hon hann dricka upp allt och där satt jag törstigare än någonsin Snacka om dagens ilandsproblem va?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ooo måns autograf, häftigt?


haha

Jessika sa...

Asså vem e du egentligen? Sluta Mobba min Kompis din mupp... Om du inte ens kan stå för vem du är och bara va anonym jämt behöver du inte lägga dig i vad hon skriver? Varför slutar du inte bara att läsa hennes blogg om du bara irriterar dig på henne??? /Irriterad bästis