torsdag 26 augusti 2010

Hemma.

Igår gjorde jag min livs största handling på Maxi någonsin Med alla mina rabatter blev det ca 500 kr billigare dvs nästan en hel matkasse. Det tycker jag var bra. Nu har man verkligen blivit en "riktig" mamma som använder matkuponger och tittar lite extra på kilopriserna osv. Men herregud vad man kan tjäna på det som sagt. Nu har vi lite påfyllt här hemma igen. Det har ekat i alla skåp ett bra tag nu.

Idag blev Milton hemma från dagis. Egentligen inte så farligt snorigt men jag märkte att han behövde sova ut och det gjorde han. Kl 9 gick vi upp istället för 7, härligt!! Bra att han får vila upp sig en dag innan det blir röj på Texas hoppborgskalas imorgon :) Ska bli mysigt och skoj.

Det blir en hemmafixar dag idag. Inte igår man hade de heller. På sommaren skiter man i allt och låter hemmet förfalla (iaf jag). Nu är det nästan höst igen och man börjar ta tag i saker i hemmet som att rensa skafferiet haha.
Ska strax ned i förrådet för att hämta upp lite prylar så som barnstol och bebiskläder. Alla kläderna ligger säkert i minst 100 påsar. Ska försöka få någon ordning på allt så det kanske tillslut bara blir 8 kartonger haha önsketänkande men försöka går alltid. Kanske man ska lägga ut lite babyplagg på tradera också och tjäna sig en hacka nu i kristider.
Nu säljer vi allt vi har så att vi har råd att leva som folk.
Dags att göra lite nytta nu när Elvira håller på att somna och prinsen tittar på film. Puss.

Inga kommentarer: