torsdag 19 augusti 2010

LOGOPED

Idag gjordes sista shoppingen inför bröllopet på lördag (min systers).
Tajts och söta ballerinaskor till Elvira och strumpbyxor till lilla mig.
Har solat, färgat håret och fixat tånaglarna nu på kvällen också. Allt börjar nu falla på sin plats. Imorgon ska Abbekusin sova här så att brudparet kan få sova så gott som möjligt dvs utan att behöva gå upp på natten och trösta ledsna barn. Sen om dem får sova något pga av nervositeten är en annan femma.

Var idag också hos en logoped med Milton. Men alltid när man skall göra något viktigt så strular det till sig. Nu hade det blivit lite trassel med hans remiss så den hade kommit till en som INTE är inriktad på stamning utan till en som tar hand om barn med sen språkutveckling och med ett litet ordförråd. Men ja vi fick iaf några bra tips om hur vi ska göra med stamningen hemma. Fick en ny remiss till något sjukhus vid SÖS. Ska dit på tisdag (utan Milton), andra besöket blir med Milton och sedan tredje besöket blir igen utan Milton. Jag hoppas på mycket bra tips och råd om hur vi kan göra för att underlätta mitt lilla barns stamning och ivrighet i talet.
Hoppas på en förbättring innan skolan drar igång om 2 år.
Hela kvällen har vi talat tyyyydligt och låååångsamt både till honom och varandra. Det var nämligen ett av tipsen. Man känner sig helt störd och nästan somnar när man pratar så men självklart ska vi göra allt för vår fina prins.
Man känner sig riktigt pedagogisk när man talar så och nästan att man redan hörde skillnad på honom. Kanske inbillning, kanske inte. Tror stark på att Inte göra barnet stressat som han lätt kan bli. Nu kommer jag gå runt som en zombie på stan och tala i slowmotion och se alldeles groggy ut haha. Men tänk vilket inre lugn alla dem som talar såhär i vanliga fall har. Så skönt, vilken frid. Hoppas att detta sätter sig så snart som möjligt det vore skönt.

Idag har Elvira inre riktigt varit sig lik. Faktiskt lite smågnällig nu på kvällen. Inte van att höra så mkt gnäll från den damen. Det måste betyda något... kanske en tand... kanske bara hamnat i något "vill-inte-ligga-själv-period"... kanske bara hade en dålig dag... ja tankarna snurrar givitvis. Är det en tand borde den dyka upp snart då. Milton fick ju faktiskt sin första när man var 4½ mån och Elvira är nu 5 ½ mån om nu det ska ha någon betydelse.

Tror jag börjat bli något som jag ALDRIG TRODDE om mig själv... nämligen ett litet "Hello Kitty" freak haha. Innan Elvira kom gillade jag inte äns rosa. Nu ÄLSKAR jag rosa på henne och "Hello Kitty" göra det ju bara ännu sötare. Men är inte besatt (ännu) utan kan ha på henne andra kläder också. Fast något som slår ut kitty är nog allt som är prickigt. Finaste är kläder som är rosa med vita prickar :) Stora som små prickar bara det prickar!! Jaja nog om mina knasiga tankar om prickar och kitty.
Sov sött. Puss.

1 kommentar:

emma sa...

jag har oxå börjat älska prickigt..men hello kitty vettefan om ja blir galen i ;) puss på dej o elvira o milton =) från emma o nellie