söndag 7 december 2008

Bebislängtan.

Känner mig grymt avundsjuk på alla som går med magen i vädret just nu. Känns som hela världen är med barn utom jag. Chefer, kollegor, vänner och vänners vänner väntar just nu förväntansfullt på en liten bebis. Dem mår illa, har ont i ryggen osv... vill också ha allt det där. Vill ha en bebis. Men först måste jag ha fast tjänst och större bostad helst va?! Känns lite tryggare och säkrare då allting. Men det stör mig. Hade jag varit miljonär hade jag och älskling gjort ett barn till för länge sen.

"Väntar man på något gott väntar man aldrig för länge! bläääähäää

Har tagit en massa extra pass nu i veckan så jag hoppas min halssmärta försvinner nu ögonblickligen. Har absolut inte tid och bli sjuk nu (inte råd som älskling säger). Skulle vara kul att få ut en fet lön någon månad, då menar jag ca 10.000 kr. Det skulle vara rena himmelriket för oss.
Under min mammaledighet fick jag ut ca 4000 kr
Gick sedan utan inkomst i ca 11 mån med undantag att jag jobbade extra lite under jul, bok/cd rean. Fick då ut några behövande slantar några månader.
Min femtontimmars tjänst började i april. Har då fått ut ca 5000-6000 kr/mån.
Nu när mina 15 timmar är mer baserat på helger + att jag arbetat extra har det blivit upp emot 8000 kr/mån.
Förstår ni situationen här? Vi är rika... (önsketänkande)
Nej men en klar förbättring i vår ekonomi helt klart. Dessutom har vi redan köpt nästan alla julklappar på förra lönerna. Inga stora räkningar väntas komma denna månad heller så det ser ut som att älsklingen kan få sig en liten julklapp i år minsann.

Inga kommentarer: