onsdag 10 december 2008

Kräksjukan.

Ja nu har den kommit hit som bara den. Milton vaknade och spydde som en gris vid halv två tiden inatt. Sen har det bara fortsatt. Ungefär 1-2 ggr i halvtimman. Stackars liten. Nu på morgonen sa han: Inte kräkas mer, trött, vill sova.
Jag har inte direkt heller sovit eftersom jag har torkat spyor och tvättat. Jag och Milton la oss ute på soffan och "sov" så Robin kunde få sova. Soffan är täckt av handdukar så ingen spya kommer på soffan. Så det har blivit säkert 1000 tvättar av handdukar nu redan. Första gångerna han skulle kräkas var han jätte duktigt och sprang till toaletten och kräktes men sen tappade han nog energin och låg bara rakt upp och ner och kräktes på handdukarna.

När jag ringde till dagis för att sjukanmäla blev fröken inte alls shockad Massor av barn och fröknar hade blivit kräksjuka som bara den.
Jag iproppad med vitpepparkorn. Vill inte, vill inte få vinterkräksjukan!! Hatar att spy!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men usch stackars liten! :(

Anonym sa...

jag vill inte heller ha någon kräk-sjuka!!! Bara man säger ordet KRÄKSJUKA så börjar man må illa. Fyyy bööövelen!