måndag 8 december 2008

Blod.

Morgonen:

Framme vid parkeringen på dagis hoppar vi ut från bilen och börjar gå mot ingången. Milton håller mamma i handen och vips så ramlar han omkull lite lätt.
Jag drar upp han från backen igen.

Milton: Aj, ont i huvet....
Mamma: Såja det går över snart när du kommer in och leker.

Milton blir tyst snabbt och fortsätter gå mot ingången.

Milton: Aj, ont i huvet...
Mamma: Det går över snart, jag lovar.

Vi kommer in och börjar ta av oss alla kläderna. Jag upptäcker då att han blöder i huvudet lilla plutten. Klart han hade ont i huvudet. Det var ett litet sår och massvis med blod i hela håret. Lugn och tyst står han alldeles stilla medans jag torkar bort allt blod med lite blött papper jag fått av fröken. Tyckte inte att det såg så illa ut när han ramlade. Jag fångade upp honom snabbt men tydligen hann lilla huvudet slå i ändå. Tur att allt gick bra till sist.

Lyssna till barnen!

Inga kommentarer: