måndag 15 december 2008

Rätt BH äntligen.

Det första Milton sa när han slog upp ögonen imorse var:
- Tomten kommer med stora säcken, min mac bil, min bil (en lastbil från filmen "bilar). Lilleplutten måste ha drömt så sött om tomten och julafton eller förväxlat det med att han skulle vara tomte på dagis idag eftersom dem skulle fira Lucia.

Iväg till dagis, in i solariet för att försöka få lite färg på sin blekvita hy och handlade proviva nyponsoppa till älskling som låg hemma och var sjuk. Slängde i mig en ostmacka och ett glas nyponsoppa jag med när jag kom hem medans jag slog in lite av alla julklapparna. Orkar inte sitta med alla dagen innan.
Fick sedan lust att göra något av dagen. Tyvärr lockades jag inte av att ligga hemma med en sjuk älskling. Han skulle ändå bara sova.
Jag slängde mig på telefonen för att ringa och väcka Jessika. Ja precis, hon låg och sov så sött när jag terroserade hennes hem och mobiltelefon. Fick henne ändå att masa sig upp ur sängen för att fixa till sig och sätta på kaffe för att sen hämta upp Emma och åka och shoppa i Skärholmen C.
Töntigt nog fastnade både jag och Jessika för samma snygga klänning på Gina T. Men vadå, vi ska faktiskt inte vara tillsammans på julafton. Hon hos sin släkt och jag hos min.

Fick panik redan efter att ha provat kläder i första affären. Finns inget kvar på mig. Gått ner ganska mycket i vikt sen jag började jobba och nu även haft magsjuka. Varken rumpa eller bröst fanns att fylla ut kläderna med. Så nästa desperata köp blev en ny bh på twilfit. Fick bra hjälp med att få fram rätt storlek och modell. Provade ett x antal. Tänk att man kan gå runt i så fel storlek. Nu hittade jag en som håller mina små delar som finns kvar efter amningen på plats.

15.00 - Lucia + fika på dagis.
Milton + alla andra barnen liknade ett gäng michilingubbar eftersom dräkterna satt utanpå overallerna. Tjocka och goa tomtar, lucior och pepparkaksgubbar var dem allihopa Självklart var min tomtenisse den allra sötaste.
16.00 - Kaffe med Jessika.
18.00 - Middag med familjen + Madde.
20.00 - Madde åkte hem, älskling nattade Milton.
21.00 - Tror att pappa Robin somnat med lilleplutten. Han är kvar där inne och det är tvärtyst. Jag låter han sova. Han mår tydligen fortfarande inte så bra ännu.

Mitt största projekt någonsin blir att få tillbaka lite muskler och former. Ska ta och trampa lite på Jessikas crosstrainer till en början nu i veckan hade jag tänkt.

Inga kommentarer: