måndag 16 maj 2011

Lyckad köttfärssås!

Duktiga tjej som äter alldeles själv!
Åt som en häst idag med min flicka. Det låg verkligen en bamsepotion på tallriken innan hon började.
Kladda med händerna är populärt de (dock inte för mamma som får torka allt haha).
Mätt & glad kexchoklad ;)
Ser ni även Milton åt idag ;)
Idag tycker jag att jag verkligen lyckades med en god köttfärssås. Robin har ej kommit hem ännu och ätit så ska väl inte ge mig allt för höga poäng ännu hehe. Tror nog att det är det riktiga rödvinet som Jessika fått mig att ha i som gör den otroligt goda smaken. Inte heller hade jag någon creme fresh idag utan endast passerad tomat + allt annat som gul lök, vitlök, soja, rödvin, salt/peppa/vitpeppar, liiite grillkrydda och tomatpuré.
Jag brukar göra min köttfärssås på ca 15 min men idag gjorde á la Jessika med att ha den småputtrandes med lock på så länge det bara går. Vi åt den efter ca 1½ timma!

Gokväll!!

1 kommentar:

MISSAN sa...

Åhh lät gott!! Tips tack ! Vilket röd vin? och hur mycket hade du i?? :):)

Kram!