tisdag 17 maj 2011

Work work...

Imorgon är det dags att jobba igen på dagiset i södertälje (ja förskola heter de). Men för mig som är gammal och växt upp med ordet dagis kommer nog alltid att säga de. Svåt att lära gamla hunda att sitta ;) 27 år lixom! Men det ska bli skoj och ännu mera skoj när det trillar in lite pengar på kontot lagom till semestern o alla trevliga tillställningar som blir varje helg hela sommaren tycker jag. Ska jobba maj månad ut några dagar i veckan. Bättre än inget alls! 

Ska strax slänga ihop en pannkakssmet. Blir ugnspannakaka ikväll, mmmmm! Milton är hos en dagiskompis och Elvira sover. Själv har jag pysslat någon timma här hemma sedan jag kom hem från Emma. Vikt lite tvätt, rensat papper, kastat vissna blommor som stått och set bruna ut och laddat disk/tvättmaskinen. Vill nu ha nya blommor till fönstret. Ser väldigt tomt ut... trist! Blir till att köpa nästa handling :)

1 kommentar:

Anna sa...

Haha... jag har fem år mer på nacken och är dessutom utbildad förskollärare.. det ÄR svårt att sluta säga dagis :)

Trevlig blogg du har förresten!