onsdag 23 april 2008

Bakdag så det skriker om det.

Klockan ringde 07.15 och Milton sov jätte tungt. En sådan dag vill man bara sova vidare men eftersom lillprinsen skulle till dagis så var det bara att gå upp och sen väcka honom ur sin härligt djupa sömn.
Tog även denna morgon en mycket uppiggande promenad till dagiset. Skönt att få röra på sig riktigt ordentilgt sen på vägen hem utan vagn.
Fort hem och gjorde en snabb röjning i köket innan jag for till optikern i Skärholmen. Strosade runt ett tag i Centrumet ett tag efter det för att hitta någon fint åt min lilla Emma som jag tycker så mycket om. Hon fyller hela 23 år på lördag.

Hemma vid ca 11.30. Stod och bakade ända till kl 15 då jag skulle åka och hämta Milton. Satt ner och åt lunch med Madde medans bulldegen skulle jäsa annars var det full rulle i köket. Madde blev min lilla assistent. Hon fick diska undan lite grejer och läsa recepten högt för mig.
Blev bröd, bullar, kärleksmums och märtas kakor. Ska fortsätta bakningen imorgon då det även blir storstädning av hemmet. Ränsning och skrubba allt jag ser och inte ser. Självklart ska jag sjunga en fin liten truddilutt för födelsedagsbarnet när vi vaknar också. Tänker då inte sjunga 05.30 när Robin stiger upp så det får bli när han själv vaknar. Tänk att han blir 2 imorgon!! Helt otroligt. Ja så det blir pannakaka till middag då, hans favvomat.
Kalasen blir fredag och lördag.

Efter allt slit i köket hela dagen så drog jag iväg på ett spinnnpass därefter åkte jag och Jessika och solade. Nu känner jag mig tyvärr lite hängig i ögonen, får hoppas på att det bara är någon släng av stresssympton annars får jag lite lätt panik. Inte kan jag bli sjuk nu, går inte, får bara inte hända. Tänkte ta och dricka en kopp te (kvällsro) med honung.

Luktar fortfarande bullar här inne bara så ni vet!!

Inga kommentarer: