måndag 21 april 2008

Tjollahoppsan.

Helgen har varit helt underbar. Skönt soligt :) Här kommer en liten sammanfattning.
Fredag: Gick en riktig långpromenad med Emma på dagen. Super skönt. På kvällen var det jag, Emma, Madde och Milton som lekte hemma hos mig. Robin hade jag skickat iväg ut med sina vänner.
Lördag: Mellan kl 11-14 var jag och Milton i en lekpark i Hammarbysjöstad där min kusin bor. Hela syskonskaran + barn + kusin och barn. Pickninck och full fart på dom små. Milton lyckades göra illa sig 2 ggr. Först pinne i ögat sen ramlade och började blöda i munnen.
På kvällen hade jag bjudit in mig själv på middag hemma hos Madde tillsammans med henne, Fia och Pernilla. Jessika kom också över lite senare. Lugn och trevlig kväll.
Söndag: Strålande sol och jätte varmt. Kl 12 blev det långpromenad för hela gänget. Först lite lek i parken för Milton förstås så att han skulle somna bra. Han lyckades även där slå en blå bula i pannan.
Kvällen blev det middag hos mina föräldrar. Milton fick lite presenter i förskott eftersom dom åker till Palma när kalaset ska vara.
Idag Måndag: Gick till dagis idag och lämnade Milton. Skön promenadsträcka. Tog drygt 20 min. Solen stekte redan kl 08.30, helt underbart att våren äntligen kommit på riktigt. Gick till C för att sola. Gick hem och röjde på balkongen. Tvättade av stolar och bord. Skurade sedan av hela balkongen. Nu är det bara stolsdynorna som ska fram från förådet imorgon. Mysigt va?!
Lunchen blev idag hemma hos sjuka Madde. Gluttade lite på tv och snackade goja. Robin kom vid tre, då åkte vi och hämtade lilleplutten på dagis.
Kom hem, gick till plantshoppen men fann dessvärre ingen blomma alls till balkongen. Åkte då till plantagen. Jessika följde också med. Hittade en stor fin blomma för halva priset. Vilket klipp då. Innan jagade vi skor på "Sko punkten" med en helt galen Milton. Blev inget där eftersom det var en aning svårt att slappna av och känna efter. Hade tänkt ett familjeklipp, det är ju ta 3 betala för 2. Alla i familjen får ett varsitt par men näääääää inte denna gång.
Var hemma i 5 min sen drog jag iväg på spinningen. Skönt att ha kommit igång nu ordentligt på riktigt.
Nu: Nyduschad, trött och stressad i hjärnan.
Fullspäckad vecka framför mig. Är en hel del förberedning inför Miltons 2 kalas.
Handling, städning och massa bakning. Det blir nog bra de här i slutändan.

Inga kommentarer: