torsdag 17 april 2008

Dagen med Emma.

Så lättad. Det har gott bra med lämningarna på dagis denna vecka. Inget hysteriskt skrik. Har varit lugn ända fram till dagisdörren. Inne i entren har det blivit lite grin med inget överdrivet. Känns så skönt, kanske börjar han vänja sig nu. Gott riktigt fort.

Skjussade Jessika till sitt jobb därefter sedan vidare hem till Emma.
Satt framför datorn på "aftonbladet" hos Emma och läste mig tårögd om Arbogamordet. Å herregud vad sorgligt. Har inte sett bilder tidigare på barnen men nu hade dom lagt ut det. Så söta barn, att man kan vara så sinnesrubbad att vilja ha ihjäl 2 st försvarslösa små barn. Nä det går inte in i min hjärna. Att utan kännslor ta upp en hammare och slå dom till döds är ta mig fan helt ofattbart. Gör ont i mig när jag tänker på detta. Att detta händer i verkliga livet är riktigt skrämmande. Finns så många psykiska människor som borde sitta inne bakom galler eller straffas till döden.

Till lunchen kom även Madde förbi hemma hos mig. Vi tillagade ugnspannkaka. Snabbt, gott, billigt. Emma blev dessvärre lite halvtaskig i kistan pga för mycket mjölk, stackarn. Lite fika blev det också. Maddes hade köpt med sig en bullängd. Jätte god verkligen.
Haha sen blev det städning för städtokiga mamman. Emma fick lyssna på musik och titta på. Jag var tvungen.
Får verkligen krupp när jag ser dammet flyga omkring på golvet, när tvättkorgen svämmar över, när ren tvätt fortfarande hänger på tvättstället sen 2 dagar tillbaka, när disk står framme på diskbänken, när fönsterbrädorna är dammiga m.m.
Emma... tänk dom som inte städat på 10 år??!! hahahaha (intern skämt, kul va)

Drog och hämtade Mille pille på dagiset kl 15. Pappa Robin kom hem rätt tidigt så då tog vi en rätt så lång promenad allihoppa. Blåste rätt bra men det var skönt ändå att få röra lite på sig efter bullbitarna man tryckte i sig.
Väl hemma sen gjorde vi iordning köttbullar med skruvmakaroner.
Milton sa: mmmmm namnam.
Ja och det är inte ofta så då blir man glad ska jag få tala om. Han åt minst tusen köttbullar.

Kl 18.30 var det Tupperwerparty (säkert felstavat men strunt samma) hos syster Annette. Precis som förra gången hon hade så kom det väldigt få personer dvs familjen + 2 kompisar. Hon hade bjudit 15 st. Jaja det var trevligt iaf som alltid när man ses alla systrana + lilla mamma. Pappa kom sen för att hämta mamma så då hann man umgås lite med honom me. Alla flugor i en smäll.

Eftersom träffen med Sofia och Texas blev inställd imorgon så har jag nu bokat med Emma. Vi ska ta en super långrpromenad när Milton ska sova. Ska bli härligt, hoppas det inte regnar bara för då blir jag arg. Nu har vi planerat det här mycket noga.
Emma... vi kan ha leggings på oss ju hahahaha (tyvärr ett intern skämt igen)

Nä nu står kl på 22.52 bäst att krypa ner i sängen.
GODNATT!!

2 kommentarer:

Revyn sa...

Jag förstår preciiiis när det gäller städningen!!=/ Det är ett hemskt stress moment som bara kan botas av att ha ett rent hem!

Bubblan! sa...

va duktig han är som kan äta tusen köttbullar.........!





ha