onsdag 2 april 2008

Inget tålamod!!

Ett åtekommande ämne är ju Miltons hysteri vid lämning på dagis. Herre jösses vad han skrek idag. Knappt jag fick av honom kläderna. Förra veckan gick det iaf att prata han lugn. Idag gick ingenting ska jag få tala om. Har har fått sin kusin på hjärnan så det ända han säger är:
Abbe abbe abbe, åka abbe.
Idag var en sådan dag där man även känner att man bara har lust att ställa honom där innanför dörren skrikandes och bara springa sin väg. Tålamodet var inte vid min sida denna morgon. Man får så fruktansvärt dåligt samvete när man tänker sånna tankar. Men för stunden känner man bara ååhåå herregud tyst, bli glad annars drar mamma lååååångt bort ett bra taaaag!!

Imorse fick han även nästan samma utbrott som igår när det gäller att ta bort kissblöjan. Något han fått för sig bara helt klart men iaf, jobbigt! Detta har nu hänt 2 ggr dock. Han vill ha kvar sin jätte kissiga blöja, ööö.... :/ hajar nada. Imorse var det beytdligt mildare. Han låg inte och skrek i 20 min utan smågrinade i kanske 5 min. STOR skillnad.

Älskar honom verkligen över allt annat men ibland önskar man att man kunde knäppa med fingrarna så man helt plötsligt ligger på en solstol långt bort (yp i Grekland hihi) lugn & ro men en svalkande drink i handen och helt tyyyyst alldeles för sig själv. Sen komma tillbaka när det är frid & fröjd igen. Så tänker nog dom allra flesta småbarnsföräldrarna kan jag tänka mig eller??!!

1 kommentar:

Bubblan! sa...

ja lla tämker nog så ska du se, man får tänka så o ändå vara världens bästa mamsing!