tisdag 22 april 2008

Stolt mamma!

Började lite förra veckan med potträning igen för Milton. Skrev då ett inlägg på "familjeliv". Frågade efter lite tips och råd om hur jag får Milton blöjfri på dagen inom 4 mån, dvs innan Grekland. Fick till svar av en person att hon tyckte det jag skrev att få en kille på 2 år blöjfri på 4 mån lät helt orealistiskt. För att för hennes pojk tog det ett halv år och då satt hon med pojken 30 min åt gången flera ggr om dagen också. Sen råkade det komma lite kiss. Jo visst kan det ha varit så men det är väl olika för alla barn. Jag tyckte iaf att det lät orealistiskt att låta ett barn sitta still på en liten potta i 30 min. Snacka om skavsår i rumpan. Det räcker väl med ca 10 min.
Men iaf 1 vecka har gott med träningen och idag gick han sjäv fram till pottan och jag satte ner han där, efter några minuter hade han kissat. Duktig kille va?!
Stoltare mamma får man leta efter just nu...
Vadå ett halv år?! Alla barn är olika. Vissa går vid 8 mån andra vid 14 mån, vissa är blöjfria vid 1 år andra vid 3 år, vissa pratar rent vid 2 år andra vid 4 år m.m.
Ska börja skriva mer med vit text nu annars ser inte min kära mamma tydligen!! =)

Inga kommentarer: