tisdag 17 juni 2008

Byebye

Dagen:
Upp vid 8 iväg vid 8.30. Lämnade in skrik Milton på dagis, åkte och solade 10 min i ståsolariet (var fan 2 mån sen nu), åkte hem och duscha för att sen åka in och luncha med FiaTACOBAR. 93 kr för en lunch, det är skrämmande. Okej jag tog natcho de lux med extra köttfärs, cucca och en cola men iaf. Dom höjer priserna som man byter trosor. Matlåda är det gäller, äta ute är lyx. Blev en snabb lunch, snackade diverse skit och sa hejdå efter ca 40 min tillsammans. Gick åt varsitt håll till våra arbeten. Efter 2 timmar på Åhlens dyker S med D och J med N in och förgyller min dag på jobbet. Att skriva ut hela namnet är tydligen ute. Nu ska man bara skriva första bokstaven enligt "Gossip Girl". Yeah! De väntade in mig tills jag slutade 15.30. Vi gick alla i spöregnet till tåget. Bara jag som var smart som hade paraply så jag slapp bli dyngsur. Tack för sällskapet tjejer.

Plockade upp smuts Milton på dagis, hämtade pappa Robin i Tumba C, åkte till Tuna för att hämta ett luftgevär till Töreoda, åkte till Sandra för att lämna ett kvitto, åkte hem där Madde väntade. Började packa och städa medans Robin lagade falukorv med spagetti. Vid middagen började en helvetes kväll. Milton var så otroligt trött efter dagis och visste varken ut eller in. Tänkte att nu blir det en tidig kväll så jag tog fram en blöja och gjorde välling. Nopp inget var bra, Absolut ingenting. Ville promt inte ha någon blöja på sig och inte dricka någon välling. Han skrek säkert i 2 timmar konstant. Prova precis allting vi kom på. Att trösta, att ignorera (som nannyakuten tipsar om), att vara bestämd, att låta han göra som han vill......... nothing works. Vi kände oss helt värdelösa och var totalt ovetande om va vi skulle ta oss till. Han satte sig iaf i soffan utan blöja, utan välling i soffan när "Gossip Girl" började och somnade på min axel. När han somnade in djupt tog vi försiktigt på en blöja och bar in han till sin säng. Så lättad och så avslappnad, blev en kaffe på det.
Nu har J.G travat in till sitt bo och kvar sitter jag, Robin och Madde och zappar mellan 2 olika matcher. Frankrike-Italien och Holland-Rumänien. Fan ska dom visas samtidigt för. Osmart va?!

Sitter här och skriver när jag känner mig så stressad inför morgondagen helt sjuk. Packningen är inte klar och jag har fortfarande inte kommit in i någon dusch. Kommer att ligga i sängen 3 inatt känns det som. Fuck kommer vara helt död kl 05.30 när klockan ringer imorgon. Har endast mig själv att skylla eller lite Miltons fel också. Hade han bara varit sig själv hade jag nog hunnit med dubbelt så mycket än vad jag har gjort nu. Robin får nog städa imorgon medans jag jobbar + att packa till sig själv för det har han ännu inte gjort och det gör mig stressad. För så här är det varje gång. Måste skriva ett exempel om ni orkar med att läsa haha:

Förra året i februari:
Jag, Robin och Mange skulle på Dito & Tessan bröllop i Motala (Vadstena kloster). Robins föräldrar skulle bara barnvakt åt Milton.
Jag hade packat allt åt Milton, packat åt mig själv, kommit ihåg att lägga fram bröllopspresenten vid dörren så vi inte skulle glömma den. Det ÄNDA min kära sambo skulle komma ihåg var sig själv, sin kostym (eftersom vi skulle byta om där) och pengarna. Vi sätter oss i bilen.... hmm jag har glömt en sak, säger jag. Går upp i lägenheten och hämtar det jag glömt, ser då älsklingen fin skor stå kvar. Tar med dom såklart. Okej dags att ge sig av. Åker för att hämta Mange som då bodde i Uttran. Kommer halvvägs (Mc Donalds i Tumba) säger då: Du har väl med pengarna?! Älsklingen (med arg röst): VA FAN SKA JAG BEHÖVA TÄNKA PÅ ALLTING ELLER?!
Ojoooojojoj vad jag röt tillbaka. Vadå han tänkt på allting, han har fan inte gjort ett skit. Skrek lite ett tag tills vi vände för att hämta pengarna. På väg tillbaka för ett nytt försök att hämta upp Mange ber älsklingen om ursäkt för det han sa. Ja tack, inte mer än rätt, detta får absolut inte hända igen, tänk först säg sen, sa jag.
Jo men när vi väl kommer upp till Tessans lillebrorsas lägenhet i Motala och ska byta om upptäcker Robin att han glömt sin ytterrock!!!!!!!!! Ja ni hajar paniken. Han kom inte ihåg någonting av det lilla han skulle komma ihåg. Tror att detta är ganska vanligt hos men eller är det bara min?! har hört fler liknande historier faktiskt. Han fick iaf låna en jacka av Dito. Ni som känner honom vet att han är minst en halv meter kortare än min man så ni kan tänka er hur det såg ut. Ja alldeles förjävligt. Men kvällen blev bra tillslut. Jätte vacker vinter bröllop!

Nu säger jag adjö vi ses på söndag igen. Lägger då säkert upp kuliga bilder från midsommar i Töreboda, Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska försöka ha något mer att komma med när du kommer hem.

Ha det nu så jättemysigt nere i Töreboda och ta det lugnt, you hard working mama ;)
Kramar

Revyn sa...

Jag tror att ALLA killar är exakt så!