torsdag 26 juni 2008

SEX AND THE CITY.


Säger bara det, SE DEN!! Värt precis varenda krona. Den var helt underbar. Självklart en massvis glamor och skit snygga kläder samtidigt som den var oerhört gripande och sorglig. Försökte hålla tillbaka tårarna med gick inte särskilt länge. Skulle kunnat sitta där 2½ timme till. Vill bara se mer mer mer och massa mer. Tänk om livet ändå vore så glamoröst ibland. Att om man är ledsen eller någon vän behöver än så packar man väskan och drar till Mexiko för att mår bra igen.
Bra början, bra handling, bra slut. 5 stjärnor av 5 utan någon som helst tvekan.

Idag ville min lilla sömntuta icke vara någon sömntuta bara för att mamma var ledig. Nästan som om han vet och vill jävlas lite med mig. Tio i sju väckte han mig.
-Mamma, mamma hjälpa kudde täcke soffa, mamma me, mamma me, säger han om och om igen. Hjälpte han till soffan och tryckte på tvn...... men vad i hel.... bolibompa hade inte äns börjat. Tio minuter kvar. Yes, fick iaf dra mig 10 min till under mitt varma sköna täcke i sängen sedan gick jag ut i soffan för att mysa med min gullungen framför tvn.

Bestämde träff med Annelie på Ica Maxi kl 10.30. Pantade burkar och åt lite lunch på Mc Donalds innan vi gick på handlingen. Blev besviken, letade efter en "spöket laban" bok men fann ingen. Dom verkade inte ha någon spökbok i överhuvudtaget. Ville ha en till Milton eftersom han pratar så himla mycket om spöken nu. Spökperioden är nu här..... BUUUUU!
Handlingen gick smärtfri tack och lov. Tog våra kassar in i bilen och åkte hem till mig för lite fika. Milton och Cornelia somnade som små björnar på vägen hem. Var bara att bära upp och in i sängen. M kom också förbi på kaffe och winerbröd. Självfallet hade vi "våra bästa år" på i bakgrunden. Nya Belle är mycket äldre än den förra, bara så ni vet. Hur kan dom göra så, blir helt fel.
Barnen sov i 2 timmar. Helt underbart att få lite tid i lugn och ro med sina vänner i soffan.

När kidsen vaknade till liv blev det "Meckar Micke" som Annelie köpt på Maxi. Lite roligt eftersom Cornelias pappa heter Micke eller hur?!

Annelie + bebis åkte hem när jag, M och J åkte på bion. Robin och Milton fick stanna hemma och äta pyttipanna medans vi tjejer åt på "Pizza Hut". Super smarriga pizzor. Klart de bästa! Med dem skulle dock kunna byta ut sin Pepsi till riktig Coca Cola. Klart mycket godare.

Tittar just nu på en ösregning match mellan Ryssland-Spanien. Blixtrar och dunder över spelplanen. 0-0 efter första halvlek. Fan nu måste Ryssarna ta hem det här annars spricker allt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bästa filmen på länge :) Fan nu gjorde ju Spanien mål, kom igen Ryssland!! Vi måste ju se Ryssland mot Tyskland på söndag. Puss och Kram

Madde sa...

fan fan faaaaaaaaaaaaaan vår plan sprack totalt... ingen ryssland kom inte till final