onsdag 25 juni 2008

Sommartider.

Fick ruska liv i min lilla sömntuta kl 07.45 imorse. Att han sover så länge dom dagarna man ska upp tidigt. Imorgon är jag ledig och jag slår vad om att han vaknar sex eller sju då bara för att jävlas med sin kära mamma.

Ja min dag har jag spenderat i Åhlens huset på jobbet. 10-20. Gick förvånansvärt fort. Hade trott att dagen skulle gå som myrsteg fram men gick hyfsat fort och smidig. Övertrött mot slutet, torra linser, ont i fötterna och hungrig är det ända.
Jo, just det, Annelie, Cornelia, Sofia och Texas kom in en stund på eftermiddagen och livade upp min dag ännu ett snäpp. Lilla Cornelia ler så fort man pratar med henne. Minisessan!! Ja och en sådan fin liten klänningen mammsen köpte åt henne då. Måste få en bra bild på henne i den någon dag. Kanske imorgon när vi ska ses.

Fick stå och vänta 25 min på tåget hem. Ändrat till sommartid så nu går det tydligen inget tåg 20.27 så jag fick ta det som gick 20.42. Blä vad det är segt att vänta alldeles själv. Uttråkad som jag var ringde jag till Blondie och älskling för en liten pratstund.

Hemma:
Ätit några rostmackor med ost + O´boy och tittar på Tyskland-Turkiet som det just nu står 1-1 i. Känner att jag måste in i en dusch. Ja ni hajar hur fötterna luktar efter 12 timmar instängda i varma gympadojor (inte gott).

Idag kom det in en kund som var lite konstig. Han kom och sa att någon av personalen hade hostat och tittat snätt på honom.... Sådant hade han varit med om i många år, från det att han gick ut gymnasiet sa han. Han tyckte att alla borde bättra sig med att inte titta på folk.
Men fan, ingen hade ju glott. Rena inbillningen sen gymnasiet säger jag bara. Han måste må dåligt och tror att alla tittar på honom.

Tomorrow-Ledig!

Inga kommentarer: