söndag 15 juni 2008

Helgen.

Fredag: Jobbade till 19 åkte därefter till Tumba för att möta upp Madde. Vi tog oss en sväng förbi Gulla Villan för att köpa godis, glass och filmhyrning. Blev en komedirulle (minns ej vad den hette). Åkte hem till mig och tittade. Somnade till kanske 2 min i filmen men kvicknade till fort och vi blev vakna till kl 01.15 då jag skickade hem stackars Madde. Fick panik över att jag inte skulle få hinna sova tillräckligt många timmar innan vi skulle upp igen på lördagen.

Lördag:

08.30 ringde kl och det var bara att hoppa in i duschen sedan föning och plattning på håret + lite make up såklart. Väckte mina prinsar därefter. *Upp och hoppa, 1 timma kvar tills vi ska åka* Min kusin skulle ha dop för sin lilla Matilda bebis + sin 9 åriga son Alex i Ekerökyrka kl 12.00. Spöregnade när vi kom av färjan men det slutade när vi parkerade vid kyrkan tack och lov. Kors i taket, Milton höll sig lugn genom hela sermonin. Lite gegg med russinen bara men annars som en solstråle. Kanske dock för att min systers sambo redan innan dopet började gick ut med Miltons kusin Abbe. Han började vråla redan innan det började så dom tog inga risker haha. Stackars Calle som missade den fina sången och allt.
Dopfikat blev det på tunnbrödsvägen i Bromma. Vid 4 var det till att börja tänka på refrängen om man skulle hinna lämna av Milton hos mamma & pappa innan fotbollen började. Kom perfekt tid hem. Hann röja lite snyggt och halvbörja med maten innan Madde kom. Då satte vi oss väl pladask ner i soffan för att heja på Sverige!!!!! Maten blev klar i pausen. Potatis, fläskfilé, beasås och sallad. Dessert: Godis från fredagen. Stämingen dog lite smått efter matchen såklart. Bittert att förlora när det bara var 1 min kvar GRRRRRRR!!
Tog tag i humöret och satte på en film Madde hade med sig. Somnade! Såg inte alls mycket av den. En omgång Tp blev det också innan läggdags. Älsklingen vann. Jag var sämst precis som Alltid. Vet ej vad kl var när Madde åkte hem igår, kanske runt 00.

Söndag:

Vaknade av mig själv 10.20. En stadig frukost med rostade mackor och kokt ägg innan jag och älsklingen begav oss ut till förrådet. Storstädning och rensning var det sagt. Yes och det gick som en dans på rosor. Tema work! Åkte med en fullastade bil med skit till skyttbrink, ååå kändes så skönt att bli av med all den skiten ska ni veta. Så fort man öppnade gallret förrut till vårat förråd rasade i stort sätt allt ut. Nu fick vi plats med gamla barnvagen och allt är nedpackade bra och det är bra ordning. Så stolt haha. Blev baugettlunch hemma hos Madde efter återvinngingsstationen. Jag och Madde tittade på Gossip Girls och åt glass och jordgubbar med karln min sov på soffan. 16.30 for vi hem för att duscha sen vidare hem till mor & far för att hämta lillkillen. Blev lite kasler & potais också. Även där glass och jordgubbar. Tog en tripp till Bredäng därfter för att hämta älsklingen arbetskläder hos hans arbetskamrat. Ja det är inte varje dag man åker genom Bredäng.
Hemma: Uppacking av Miltons alla gerjer, välling framför Pippi, tanborsting och sedan nattning. Både jag och Robin gick och la oss med Milton. Han var super gnällig och trött. Nu har jag plattat håret så man slipper stå och göra det imorgonbitti.

Milton har haft feber i ca 3 dagar och nu har han prickar på kroppen. Chansar på det kan vara tredagarsfebern. Låter rätt så sannolikt va?!

Fastnade för Gossip Girls idag. Yes nu blir det kanal 5 kl 20.00 varje tisdag!!

Inga kommentarer: