måndag 30 juni 2008

Miltons 2 årstrots!

Idag var det återbesök på Huddinge sjukhus för M så jag följde troget med på stöd. Allt gick bra. Åkte hem till mig för att hämta upp Robin och Milton. Vi åkte till passkontoret i Flemingsberg. Lilla Milton måste ha pass nu när vi ska åka till Grekland. Han var sååå duktig. Satt alldeles still på pallen när hon i luckan skulle ta kort på honom. Hade en känsla av att han skulle totalvägra men där chockade han mig verkligen. Robin hade glömt legget hemma så Madde gick intyga att det var han sen skulle jag betala passet då visade det säg att köpet blev "medges ej". Vad i..... Tur var Madde med så hon fick betala. Sen sprang vi i ösregnet till bilen och åkte till exklusiva Tumba C för lunch och shopping. Lunchen blev på Bistron. Shoppingen blev på Dressman för Robin. Kostym för 1300 kr det är fan billigt. Nu har han sitt klart förutom skjorta dåra inför Jonne & Lindas bröllop i augusti. Fort hem för att hinna ta en kopp kaffe innan Madde skulle vidare på kundbesök.

Efter att Milton vaknat blev det köra stenhårt med tipsen från nannyaukten från USA. Nu måste vi få någon bukt på det här med hans trottseri. Riktigt stolt efter dagens insats måste jag medge.

Trots 1:
Efter eftermiddagsvilan tog jag av honom blöjan och skulle ta fram kalsonger och en ny tröja för den ha hade på sig var jätte smutsig. Han tog skälv fram en tröja ur garderoben och sa att han ville ha på sig den, jag och dåså på med den. Men efter 1 min börjades det. Gap och skrik över att han ville byta tröja. Någon gång har jag då bytt tröja men då får man hålla på så i 10 år innan han är nöjd så jag höll stenhårt på att Nej nu får du ha den tröjan du valde själv. Ignorerade honom som då Nannyn sa. Ja och efter ca 15 min lugnade han ner sig och gick då och hämtade ett par kalsonger som jag tog på honom utan problem sen var allt glatt igen.

Trots 2:
Mellis time! O´boy ville han ha så det tog jag fram men ville även att han skulle få i sig en yoghurt också. Ställde på bordet och han satte sig. Men helt plötsligt dög inte det. Han kastade O´boyen på golvet och puttade bort yoghurten. Tjatade efter macka i ca 20 min. Men även där var jag stenhår och sa, nu blir det de där till mellis idag duger inte det kan du gå från bordet och kommer tillbaka sen när du är glad igen. Ja som sagt efter ca 20 min sätter han sig vid bordet och äter upp hela yoghurten och dricker upp sin O´boy. Glad som en lärka springer han sedan in i rummet och leker med sina bilar.

Resten av kvällen har varit super mysig. Han åt som en häst till middagen och inga problem sen när jag skulle byta kläder på honom för att vi skulle åka iväg. Hos Jonne & Linda blev första stoppet och sen en kopp kaffe hos Fia & Håkan i deras nya lägenhet i Söderby. Spökernas place sägs det iaf!! Men riktigt snygg var den. Jätte mysig verkligen. Tipp topp.

Det värsta nog inatt måste jag bara avsluta med. Milton vaknar upp ca 03 och gallskriker. Grejen är att han grinar och är helt galen i ca 1 timma. Han visste nog inte själv vad han höll på med. Absolut ingenting var bra som man gjorde. Vid 04 snåret drack han äntligen vällingen och vi alla somnade med taklampan tänd i sovrummet för om vi släckte den blev han krigsgalen lovar jag.
Nu är jag fast besluten på att ta tag i mitt relativt bra tålamod och få ännu bättre och stå emot Miltons trots. Han blir gladare av att han faste rutiner och då blir jag och Robins också glada när han inte grinar och skriker hela tiden och då mår hela lilla familjen bra! Men det är läskigt vad fort det går att falla in i dåliga rutiner. Man märker det inte förrän man är helt slut och man bara vill skrika rakt ut.

Tack Nannyakuten för att ni finns!

Inga kommentarer: