fredag 20 januari 2012

Ledig fredag!

Idag var det ledigt.
Dagiset deras hade planeringsdag. Milton har ju fotfarande kvar sin blåsor så de var lika bra de. Han känner typ inget av det på dagarna men på kvällarna får han ont, skumt. Bara att vänta ut det...?!?!

Jag och barnen åkte hemifrån kl 10.00 imorse och kom hem kl 17.30. Ja herregud inte vad som var tanken men vi fick en trevlig dag iaf. Första blev det SKHLM för att fixa NY telefon (Iphone 4s). Den kommer dock nästa vecka :( Jag som är så ivrig med allt vill ha på engång, suck!
Elvira somnade kort efter telefonfixet så jag & Milton gick runt typ överallt och tittade. Dela på jeans till den mest kräsna i familjen, ja Milton själv. Hittade inga alls men det var inget nytt. Han får fasiken börja designa sina egan kläder hehe. Ett coolt skärp med en fet gitarr på hittade han iaf på NameIt.

En lugn mysig lunch med sonen blev det. BusElvira sooov. Hon vaknade till sista tuggan då fick hon rester av min cesarsallad. Vidare mot Salem för lite presentshopping till lite olika personer. Klocka blev halv tre och vi mötte upp mamma i Tumba C. Fikade (inte jag) utan mamma och barnen. Duktig flicka va?! Milton fann ett par svarta jeans på Kappahl. Japp dem blev det!
Lekstund för barnen på H&M... ja asså gud va dem höll på. Inte på något störande sett men ändå. Dem kröp som hundar runt allt, under bord, över bord m.m. Milton kröp inte dåra men minimonstret såg hela H&M som en stor hinderbana. Tur mamma var med som också kunde hålla koll på henne ;)
Sista stoppet blev Ica för fredagsmys (glass).

Tanken var att komma hem tidigt eftersom jag åkte tidigt så att jag kunde fortsätta städningen som jag påbörjade igår men men det får blir en annan dag like always. Imorgon drar jag och Elvira på dop för Pixie. Grabbarna får vara hemma. Vet ju faktiskt inte va de är riktigt Milton har för slags blåsor och att han skall vara med nära inpå andra barn tror jag ej är så acceptabelt.

12 dagar utan sötsaker. STOLT! Tror kaaaanske att jag tar mig en liten bit choklad snart men bara kaaaaanske sa jag ;) Är så jävla sugen så att jag snat dör. Så fort Robin springer i köket frågar jag vad han gör. Han blir snart galen haha. Sist för någon timma sen värmde han vällingen till Elvira men jag fick för mig att han typ värmde varm oboy med grädde, snacka om sugen va?! Hela tiden tänker jag på goda grejer. Nonstop lixom, gaaaah.

Inga kommentarer: