tisdag 7 september 2010

Barnen.

Uppdatering om barnen!

Milton:
I lördags var det simskola igen. Han ville inte även denna gång vara med utan satt på trappan i vattnet och lekte. Var glad för det för först ville han inte äns följa med. Han var arg och skrek hemma. När vi väl kom dit och tänkte titta på när kusinen skulle bada ville han också. Att han är i vattnet är framsteg :)
Igår var det ännu en ny aktivitet på schemat, nämligen "pyttefejm" (dans). Han och kusinen har tjatat länge om detta och varit väldigt peppade. Men jag visste att min blyggris inte skulle vilja vara med men hade hoppats på att kusinen som är väldigt framåt skulle smitta av sig lite granna. Men det blev inte som jag tänkt mig. Istället blev det Milton som smittade av sin blyghet till kusinen så båda satt i ett hörn haha. Men under passet såg jag glädjen i Miltons ögon och han satt faktiskt och gjorde några rörelser i sitt hörn av salen. Gör ett till försök nästa måndag och ser om han vågar lite mer. Tror det skulle vara bra för hans självkänsla Men såklart vill han inte så vill han inte, ska ej tvinga ungen!!

Väldigt mycket är ganska så jobbigt när det gäller honom nu. Han är väldigt trottsig och MAMMIG!!!! Jag ska göra ALLT och Robin får inte göra ett skit. Jag ska natta, jag ska bada, jag ska hjälpa med kläder, jag ska bre mackan, jag ska lägga upp mat osv osv. Vissa dagar har jag blivit galen av allt mamma mamma mamma.... igår blev det ett litet "snack" om detta. Tror han tog till sig en aning men vi får se hur länge det varar haha.
Är det någon som har bra tips på vad man gör med trottsighet och mammighet??!! Alla tips är mycket välkomna vare sig du har barn eller ej.... hjälp snälla!!!

Elvira:
6 månader blev hon i söndags. Stora tjejen nu :)
Äter jätte bra med mat varje dag. Lika lycklig varje gång hon äter eftersom prinsen i stort sätt aldrig har ätit vidare bra.
Det har blivit mindre sova och mera upptäckande. På nätterna har hon börjat lite med att kinka lite när nappen tappas men fortfarande välgodkända nätter helt klart.
Välling har vi nu börjat testa också. Hon är inte stormförtjust men det går lite iaf. Tar väl några veckor innan hon gillar det.
Hon älskar sin brosa mest av allt kan jag tänka mig. Det är bara han som kan få henne att skratta galet mycket. Det är underbart att se/höra. Vilken fin brosa han är. Han tar verkligen hand om henne till 110%.

2 kommentarer:

prinsarochprinsessor sa...

MIN LILLA leo är OXO jätte mammig JAG ska oxo inpricip göra allt och detta e verkligen AS jobbigt men men.

Simskola härligt undrar vart i vilken simskola går ni, och pyttefejm vart ligger det??
Nu när vintern kommer vill jag att barnen har lite aktiviteter?

Madde sa...

Vi går på simskola på korallen här i Tullinge (precis vid lekslottet), jätte mysigt ställe.
Pyttefejm är Albyfejmare så det är i Alby. Värkar jätte skoj om nu min prins vill delta nästa gång hehe ;) Barnen är väl runt 4-6 år tror jag!