onsdag 15 september 2010

Morgonen!!

Kul att det spöregnad hela vägen till dagis idag. Bilen har nu varit 2 veckor på lagning, GAAH vill ha den NUUU!!

Milton frös om sina stackars händer hela vägen. Vi glömde vantarna!

Efter att jag lämnat tog jag bussen tillbaka även fast det kanske är en liten omväg :/ Men orkade bara inte gå i alla uppförsbackar med barnvagnen med en hand. Ja för den andra handen var jag ju tvungen att hålla det förbaskade paraplyet.

När jag ska kliva på bussen sitter det 3 killar där man ska ställa vagnarna. Ja sånna där skolpojkar på ca 16 år. Dem bara stirrar på mig med vidöppen mun och vad dem tnkte på har jag ingen aning om men irriterad blev jag då de inte flyttade på sig. Var tvungen att säga med vänlig röst "ursäkta skulle ni vilja flytta så jag kan få plats här". EN kille reser sig, Å Tack! Ja jag fick plats med vagnen iaf. Som jag misstänkte gick killarna av vid gymnasiet. Hallå 2 stationer, kunde dem inte har rest sig upp och stått då....

Elvira låg och sov i sin lilla gömma i vagnen. Säkert mysigt där inne nerbäddad och höra hur det smattrar på regnskyddet ;)

Men hur fan tänkte jag???? Gympisar och linnebyxor???? Blev DYNGSUR!!!

Milton fick på sig hela rubbet med regngrejer (ja förutom vantar dåra). Men JAG då?! Varför tog inte jag mina vindbyxor och blommiga gummistövlar? Varför säger jag till mitt barn att ta på sig ordentligt för att Inte bli blöt när jag själv inte gör det?! Konstigt de där va...

Inga kommentarer: